El restaurante San Martín logra el premio de gastronomía Galo de Curral

Javier Benito
j. benito LALÍN / LA VOZ

VILA DE CRUCES

Miguel souto

El galardón cultural fue para O Arco de Merza y el perodístico, para Radio Estrada

09 may 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Ya hay ganadores para los Premios do Galo de Curral 2018 de Vila de Cruces en sus tres categorías. El jurado se reunía ayer en el consistorio para valorar las propuestas, acordándose otorgar al restaurante San Martín de O Corpiño el galardón de gastronomía por su trabajo a favor de la cocina gallega y en especial por su promoción del galo cruceño. Un plato que se ofrece en este establecimiento hostelero desde hace nueve lustros.

El Premio de Cultura Galo de Curral 2018 recayó en el grupo de gaitas O Arco de Merza, destacando el jurado su labor y dedicación en el fomento e impulso de la música tradicional. Una formación cruceña que cuenta con más de veinticinco de existencia. En el 2016 cumplían sus bodas de plata con celebración especial. Forman parte además del elenco de grupos que participará el día grande de la fiesta gastronómica, el 27 de mayo, con un pasacalles desde primera hora de la mañana junto con la Banda de Gaitas de Piloño.

El jurado en esta edición de los galardones cruceños estuvo presidido por el alcalde, Jesús Otero, e integrado también por el portavoz del PP, Manuel Souto, el del BNG, Xoán Blanco, la del PSOE, María del Carmen Silva, el edil de Turismo, José Luís Villaverde, la concejala de Educación e Cultura, Laura Rey, el periodista Manuel Núñez Fiúza y ejerció Rafael López Navaza de secretario, con voz pero sin voto. El tercer y último premio, el de Xornalismo e Comunicación Galo de Curral, recayó en Radio Estrada, «pola cobertura informativa que realiza do municipio, e en particular pola labor divulgativa que realiza da Festa do Galo de Curral».

Cecilia Sanmartín: "O premio énchenos de gratitude ao levar 45 anos cociñando galo na casa"

Con gran sorpresa acollía Cecilia Sanmartín Soto a consecución do Premio de Gastronomía Galo de Curral 2018 otorgado polo Concello de Vila de Cruces, ao Restaurante San Martín de O Corpiño (Lalín) que ela rexenta coa axuda da súa irmán Cristina; sempre baixo a atenta mirada e a profesionalidade que caracteriza a Dolores a súa nai.

-Parabéns.

-Grazas. Foi toda unha sorpresa cando me chamaron para decirme que nos ían dar ese premio. De feito non tiña idea de que o houbera e estiven mirando informacións atrasadas para ver exactamente en que consistía e os compañeiros que o levaron en edicións anteriores.

-Que supón este recoñecemento?

-É un premio que nos enche de gratitude ao levar 45 anos cociñando galo da casa. Non o esperabamos. Nosos pais abriron o restaurante no ano 1975 e dende entón sempre se fixo galo de curral con pataquiñas da avoa. É a nosa receita tradicional.

-É un prato que elaboran tamén para levar como fan con outras especialidades da carta?

-Si. Incluso cociñamos máis galo da casa para levar que para comer aquí no restaurante. A xente ten unha festa, unha xuntanza de amigos ou de familia e encárganos o galo para levar.

-Quédanse na contorna ou tamén para fóra?

-É un prato que vai para toda Galicia. Ven xente de Lugo, de Santiago... O Santuario de O Corpiño ten un tirón enorme e veñen á misa fieis e devotos de toda Galicia e aproveitan para vir a comer o galo ou para levalo para as súas casas. Temos encargas de todos os sitios.

-Cal é o segredo deste prato?

-A calidade dos produtos. Nós mercámoslle os galos a criadores da zona. Empregamos sempre galos de máis de tres quilos de peso, aceite bo e unha viño branco godello ou albariño. Facemos a nosa receita tradicional de galo que é a que máis gusta.

-Como se presenta maio?

-Con moito traballo. Estamos desbordados xa de encargas. Hai moitas festas nas casas...

-Próximos proxectos?

-Darnos a coñecer máis empregando as redes sociais e a longo prazo ampliar prazas xa que contamos con 150 e non nos chegan.