Los alcaldes de Lalín y Silleda lamentan la paralización de la mancomunidad

o. p. LALÍN / LA VOZ

SILLEDA

Ponen de nuevo sobre la mesa la posible salida de ambos municipios de la entidad

28 feb 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Los alcaldes de Lalín y Silleda reclaman una vez más que se convoque de forma urgente la reunión de la Mancomunidade de Municipios Terras do Deza, que lleva más de tres meses sin mantener ningún encuentro. El pasado 9 de noviembre durante su constitución, el PP ?que ostenta la presidencia? se había comprometido a abrir una nueva etapa en la que se cumpliesen los estatutos y se convocasen de forma periódica las juntas de portavoces. Pero desde entonces, solo se reunieron los alcaldes el 24 de noviembre, un hecho que, para ambos regidores «demostra que se está a incumprir o pacto para buscar unha mancomunidade máis activa e participativa e na que se traballe por novos proxectos conxuntos».

El alcalde de Lalín, Rafael Cuíña, lamenta que el PP esté incurriendo «nos mesmos erros denunciados por nós tras a celebración das pasadas eleccións municipais». En aquel momento, recuerda que se había tardado más de cinco meses en constituir la entidad comarcal, «algo que xa nos parecía inasumible, e agora o PP volve facer o mesmo». En su opinión, la situación «ilustra de xeito moi significativo a hipocrisía dos populares, que están baleirando de contido un organismo que debería servir para que todos os concellos da comarca fosen xuntos da man en diferentes iniciativas e compartisen servizos para optimizar recursos». En esa línea, critica Cuíña Aparicio que «mentres ao PP se lle enche a boca falando de fusión de concellos siga poñendo atrancos ao funcionamento deste organismo supramunicipal».

Un peso específico que no se ve

Por su parte, el alcalde de Silleda, Manuel Cuíña, recuerda que Lalín y Silleda son los dos municipios más grandes de la zona y los que concentran un mayor volumen de población, pese a lo cual estos factores «seguen sen verse reflectidos á hora de tomar decisións porque nin sequera se convocan os órganos onde poderíamos tomalas». Añade que este hecho, «que entre outras cousas demostra un talante moi pouco democrático por parte do PP», motivó que ambos municipios se mostrasen dispuestos a abandonar la mancomunidad en caso de no cumplirse el acuerdo para convocar las juntas de portavoces y que tuvieran mayor capacidad de decisión. Pero sostiene el regidor silledense que «a situación que denunciabamos non se correxiu nos últimos meses, senón que se agravou, polo que a posibilidade dunha saída do organismo volve estar enriba da mesa».

Lalín y Silleda reiteran su apuesta decidida por dotar de verdadera capacidad de actuación a la mancomunidad, que creen debe ser un instrumento útil, eficaz e imparcial para «dar resposta ás necesidades reais dos diferentes municipios que a integran e non a intereses partidistas, o que parece que segue a ser a súa principal función».