Piden al Concello que asuma la limpieza del Castro de Toiriz

La directiva del colectivo encargado de su recuperación pide implicación al gobierno local al carecer de fondos económicos


lalín / la voz

Seguir adelante sin fondos económicos, con las limitaciones que implica, o disolver el colectivo y abandonar el Castro de Toiriz. Estos dos opciones se barajaron en una reciente reunión de la junta directiva del Colectivo pola Recuperación de Os Castos de Toiriz. Casi cinco años después de rematar la recuperación y puesta en valor del yacimiento arqueológico y su área creativa hay negros nubarrones sobre su futuro. Pero existe una tercera vía, como resaltó ayer el colectivo en una carta abierta: «A implicación do Concello de Silleda facéndose cargo das tarefas de mantenemento e limpeza».

«Creemos que o esforzo veciñal que se fixo para recuperar este espazo natural, é merecente de que a Administración local se empece a preocupar por el e faga uso dos medios dos que dispón para que os veciños de Silleda e os visitantes o poidan seguir gozando», resaltan en el escrito. «Tal e como dixo unha señora maior do lugar, queremos que se poida seguir dicindo hai miña eiriña dos Castros, nunca tan limpa te vin», inciden.

Fue en junio del 2010 cuando el colectivo adquirió, dicen, «un dobre compromiso; por un lado, ante os propietarios dos terreos que nos cederon o seu uso, e por outro, ante a Axencia Galega de Densenvolvemento Rural que financiou en boa parte o proxecto». Un compromiso consistente en «manter limpo de mato o castro e acondicionado para o seu goce durante os seguintes cinco anos; compromiso cumprido».

A punto de vencer ese plazos, los promotores de esa recuperación afirman que «mirando cara atrás para nós é unha satisfacción ver como ó longo destes anos, o Castro de Toiriz se consolidou como un área de recreo e de visita dun xacemento arqueolóxico de interese turístico para Silleda». «Fomos os primeiros sorprendidos -afirman- ó ver a cantidade de xente de Silleda e de fora que o visita e o goza. O Castro de Toiriz tamén volver a ser un espazo de encontro habitual de moita xuventude, como o foi para nós nos anos 60 e 70».

«A pregunta que toca facerse é qué vai sucedir a partir de agora pois o colectivo xa non dispón de medios económicos nin materiais para seguir mantendo limpo o castro cada ano», resaltan. De ahí que planteen tres alternativas: «tratar de seguir ata onde se poida, só co traballo voluntario dos veciños, sen recursos económicos; abandono do castro e disolución do colectivo» y la ya citada implicación del Concello, de quien esperan una respuesta positiva a la demanda por dar continuidad al esfuerzo vecinal.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos

Piden al Concello que asuma la limpieza del Castro de Toiriz