El BNG denuncia la precariedad en Pediatría en Lalín y el PP dice que las 3 plazas están cubiertas
LALÍN
El BNG denuncio en el Parlamento gallego «a precariedade da atención pediátrica en Lalín» y exigió la incorporación inmediata de más pediatras. La diputada lalinense Ariadna Fernández, afirmó que «a situación empeorou nos últimos meses deixando a Lalín sen pediatra de tarde e con só dous profesionais en horario de mañá». Se quejó de que en la actualidad, dijo, «só dous pediatras atenden a máis de 2.200 menores en Lalín e a súa área de influencia, cando o recomendable sería un profesional por cada mil nenos». Fernández, que calificó la situación de «emerxencia sanitaria», se queja de que hay familias, apunta, de concellos vecinos como los de Agolada, Dozón y Rodeiro, «onde as familias se ven obrigadas a desprazarse ata 7 quilómetros para recibir atención no CHUS».
La diputada lalinense asegura que «hai nenos que levan meses sen ter un pediatra fixo» y se queja de «consultas que se demoran unha semana e familias que teñen que ir a Santiago».
Por su parte, la portavoz de Sanidad del grupo del Partido Popular. Encarna Amigo, aseguraba ayer en el Parlamento que las tres plazas de pediatría de Lalín están cubiertas en este momento «cun cupo que non supera os 830 nenos por pediatra, moi por baixo dos 1.100 que recomenda o Marco Estratéxico para a Atención Primaria do Ministerio de Sanidade».
Considera «unha medida inxustificada e populista, propia do catecismo do BNG e insostible para calquera xestor sanitario responsable engadir un cuarto pediatra ao Centro Integral de Saúde de Lalín cando non se supera o límite de nenos establecidos para cada profesional».
Amigo defendió que «a situación da atención pediátrica en Lalín está controlada, organizada e perfectamente dimensionada conforme ás necesidades reais da poboación infantil da comarca».
Afirmó que las tres plazas están cubiertas: una por su titular y las dos restantes por residentes de Pediatría que están prestando servicio hasta el 19 de julio. A partir de esa fecha, dijo, «unha nova pediatra cubrirá a praza por renuncia e a outra será atendida polos pediatras da zona». Señaló que la Xunta «contrata a todo profesional dispoñible» y que «Galicia leva sete anos consecutivos cubrindo o cen por cen das prazas acreditadas en Pediatría e medicina familiar, ao tempo que as listas de contratación están a cero».