Cuíña cifra en 13,5 millones de euros deuda y compromisos de gasto del Concello de Lalín

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Cedida

Anuncia que pedirá responsabilidades por unos remanentes que cree pueden llegar este año a 8 millones de euros sin gastar

02 mar 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El candidato a la alcaldía de CxL, Rafael Cuíña, quiere saber cuál va a ser la situación económica real del Concello tras la finalización de este mandato. Recordó la compra de la Casa de Álvaro por 650.000 euros a pagar en cuatro años, con un primer pago de 163.000 euros «a compra dos terrenos para a Gran Praza por 2,5 millóns de euros, que polo que me din a min fontes directísimas Crespo comprometeuse a pagar un primeiro prazo xa e tres xuntos despois das eleccións no caso de que recunque no goberno». Añadió a estos gastos «a RPT que polo que me din se achegará ao millón de euros que dicía a interventora Marta Oviedo no seu momento», los nueve millones de deuda, más 100.000 euros de los terrenos de la antigua Sauces y otros 100.000 euros para el acondicionamiento de la zona. Con estas cifras, Cuiña suma «13,5 millóns de euros» y se pregunta «que medios propios vai ter o Concello para facer fronte a diferentes cuestións e creo que vai quedar un orzamento moi limitado e a dependencia absoluta de todo o que se poda conseguir, que está no ar, de fondos europeos ou da propia Xunta de Galicia, e o único que imos ter seguros son os fondos da Deputación de Pontevedra». Cree que «con toda esta débeda e todos estes acordo os cartos van ser escasísimos» y se pregunta «como imos a facer as pistas, os desbroces e se hai algún tipo de incidencia como que unha estrada vaia abaixo, que vai pasar con ese tipo de emerxencias».

Exigen que este mes esté la liquidación hecha y no la aplacen «por intereses espúreos e bastardos» desde el punto de vista político recordando que «no 2020 deixaron sen executar 6,2 millóns de euros, no 2021 7,6 millóns e había unha pandemia, pero este ano non houbo ningún tipo de problema como haxa un remanente semellante preto aos 8 millóns de euros que o que algúns me din, eu pedirei responsabilidades políticas de non execución dun orzamento importante en época de crise e que o PP vendeu como histórico de 30 millóns de euros e poden deixar cerca dun terzo sen executar». Cuíña apunta que pedirá responsabilidades políticas por estas cantidades millonarias del presupuesto que quedaron sin gastar llegado el caso. El coordinador de Compromiso pidió ayer al regidor que se disculpe en el pleno, como ya lo hizo en redes sociales, por llamar cáncer al PSOE, haciéndose eco, dijo, de las quejas de miembros de su partido y de vecinos que padecen esta enfermedad. En el pleno, Crespo retiró la palabra cambió el calificativo dirigido al PSOE diciendo que eran una desgracia para España.

Cuíña cree que los partidos deberían estar en una reunión previa a la de la AP-53 para adoptar una postura común y anunció que doblará las cuantías para ayudas sociales y a clubes deportivos si gobiernan dada la buena salud económica municipal criticando los gastos de 60.000 euros «nunha mancomunidade que non funciona» y hablaría dijo, con la AED, para rebajar un poco una ayuda que ahora es de 100.000 euros.