Cuíña alerta de un suplemento de crédito y nuevos reparos de facturas

amelia ferreiroa LALÍN /LA VOZ

LALÍN

23 nov 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Compromiso por Lalín (CxL) considera absolutamente escandalosa la cifra de más de 200.000 euros en facturas con reparo suspensivo que se abordarán en la próxima sesión plenaria del viernes, y que se «engade xa a varios millóns de euros máis durante este mandato, e ao que hai que sumar un suplemento de crédito de varios miles de euros para algo que xa anunciei que ía pasar: que subirían os tipos de interese e que negociasen os 9 millóns que pediu o concello a prazo fixo, pero fixérono a interese variable e agora hai que facer este suplemento xa que non chega para pagar os intereses xerados pola suba do euríbor», significó el coordinador del grupo municipal de CxL, Rafael Cuíña.

El político lalinense incidió sobre un proceder irregular que «só fomenta o caciquismo e clientelismo» el facturar a dedo a empresas en algunos casos «relacionadas con colaboradores directos do Partido Popular, cando non con empresas de familiares de concelleiros». Compromiso tiene claro que acabará actuando el Tribunal de Contas de Galicia, y que es «unha radiografía exacta do concepto de política caciquil de Crespo, advertido desta circunstancia con reiteración polo departamento de Intervención». Insistió ayer, en Radio Voz, que dicho procedimiento afecta a la competitividad entre empresas «e a poder ter un prezo mellor nas compras do Concello, o cal ao goberno de Crespo semella darlle exactamente igual o custe para os lalinenses, mentres se lles dea a contratación a quen eles consideren». Además la formación que lidera Rafael Cuíña solicitó con fecha del pasado 15 de este mes a través de Registro la cantidad total de las facturas reparadas suspensivamente, «e a resposta chegou despois de pasar o prazo legal para facelo, e de maneira oral, cunha comunicación absolutamente chulesca e politicamente prepotente en que o goberno o que nos dixo foi que collésemos as actas da xunta de goberno e que nos puxeramos a sumar as facturas». Para Cuíña se trata de una muestra intolerable de falta de respecto «aos representantes lexítimos dos veciños de Lalín».

Dos asuntos por los que la formación galeguista no descarta trasladar una queja formar a la Valedora do Pobo, «e do mesmo xeito poñerse a facer o traballo que tiña que facer o goberno», e levar tamén ao Tribunal de Contas de Galicia esta situación «cando menos irregular de millóns de euros en contratacións en Lalín».

Magostos: fiesta para los vecinos, no para politizar

La celebración de magostos en las parroquias centran parte de la actividad vecinal de las últimas semanas. Encuentros a los que, reconoció Cuíña, no asistió —a excepción del organizado por el Balonmán Loriga— arguyendo que «é unha festa para os veciños e non para politizar. Paréceme unha falta de respecto ir a este tipo de actos, a poucos meses dunhas eleccións, xa que parece que vas para intentar influír electoralmente nos resultados». En lo que participa activamente el político lalinense es en uno de los seis grupos de trabajo que puso en marcha Compromiso por Lalín de cara a los comicios de mayo. Cuíña, que coordina el de Acción Urbana, solicitó de sus compañeros «que das tormentas de ideas que están saíndo para condensar no programa, que sexan cuestións asumibles e cribles».