Más de 500 empresas de Lalín ya se beneficiaron de medidas de apoyo a la comercialización

Rocío Perez Ramos
Rocío ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Cedida

El Concello pondrá en marcha, dentro de la estrategia Edusi Lalín Ssuma21, un espacio de asesoramiento especializado

18 sep 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

En el marco de la estrategia Edusi, el Concello de Lalín está trabajando en diferentes medidas de apoyo del tejido comercial local, «facendo fincapé nos colectivos máis desfavorecidos». En la actualidad existe un servicio de asesoramiento que en breve contará con un espacio propio que se ubicará en un nuevo edificio municipal en la calle Manuel Rivero. A esta iniciativa suman la plataforma de comercio electrónico Mercalalín creada en su día o las campañas periódicas de fomento del consumo de los productos locales.

La teniente alcalde, Paz Pérez Asorey, cifró en más de 500 las empresas, tanto Pymes como autónomos, que se beneficiaron ya de estas medidas de apoyo que, apunta, «son especialmente demandadas entre os sectores do comercio, a hostalaría e os pequenos produtores locais».

La responsable de la estrategia Edusa Lalín Ssuma21, explica que «o obxectivo principal desta liña de actuación é impulsar o comercio local e a produción e transformación agroindustrial no concello de Lalín, baseándose na calidade do produto local e no consumo de proximidade, fomentando tamén novas canles de comercialización e promoción dos produtos agroalimentarios lalinenses noutros mercados».

Medidas

En este contexto, añade, «o Concello detecta a necesidade de apoiar este sector no eido local enfocándose especialmente na rehabilitación do tecido comercial retallista e ao fomento da innovación para que os negocios poidan ser máis competitivos. Tamén, no que atinxe á comercialización, o marketing e a distribución do incipiente sector vinculado á transformación industrial da produción agrogandeira (agricultura ecolóxica, gandeiría, apicultura) e artesanal, moi importantes en Lalín».

Desde el Concello resaltan la importancia de los valores del comercio local y confían, dicen, «en que as medidas contribúan a consolidar a súa posición no mercado». La edila de Comercio, Karen Fernández Lamela, resalta que «no comercio de Lalín temos un produto de primeira calidade, o cal é un punto de partida para á atracción de xente ai pobo». Dentro de los planes del Concello se encuadra la continuación de las obras de acondicionamiento de la Praza de Abastos y conseguir un sello de calidad para los productos de Lalín.

Encuesta

Pérez Asorey recordó la encuesta realizada entre comerciantes y vecinos para analizar las necesidades. En ella, «ata un 84 % dos participantes consideran que Lalín é un concello atractivo para vivir e máis dun 60% pensa que tamén o é para ir de compras, aínda que a porcentaxe baixa ata un 52 % cando falamos de Lalín como lugar para montar un negocio». Se sugieren «melloras dos prezos, variedade e a mellora das promocións, así como as políticas de devolución». Más de un 60 % consideran adecuados los horarios comerciales y dos de 10 creen que los comercios deberían abrir los sábados por la tarde. La encuesta evidencia un poco uso de la Praza de Abastos. Cuatro de cada diez lalinense no va nunca y un 30 % lo hace, como mucho, una vez al mes.

A las campañas de dinamización se añadirá un plan de formación demandado por el comercio y que está ya en agenda de futuras actuaciones.