Cuíña considera desproporcionada la inversión en las aldeas de Nadal «cando esmorecen sectores que dan emprego»

amelia ferreiroa LALÍN /LA VOZ

LALÍN

27 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Mientras muchos concellos trabajan ya en el diseño de programas específicos para las próximas fechas navideñas, e incluso anuncian salidas de cabalgatas, el coordinador de Compromiso por Lalín (CxL), Rafael Cuíña, apeló a la prudencia en la programación de dichas actividades ante la aparición de la variante delta del coronavirus; que ya está cobrando presencia en varias comunidades. Sin embargo aseguró que acatará la decisión que tome la comisión de seguimiento del covid. «Se a comisión municipal pensa que se poden celebrar actos como sucedeu coa Feira do Cocido, pois adiante, aínda que penso que hai que apelar á prudencia xa que non sabemos como vai evolucionar a situación sanitaria para entón», comentó ayer en Radio Voz.

Así las aldeas de Nadal tendrán de nuevo protagonismo en Lalín en las próximas fiestas navideñas, cuestión que puso en entredicho Rafael Cuíña al considerar desproporcionada la inversión que se destina a la adquisición de casetas, según trascendió a través de las actas de la junta de gobierno local, «xa que non sei se é momento para facer este tipo de investimentos cando esmorecen sectores que dan emprego a centos de persoas na vila».

Para el coordinador de CxL hay que priorizar ayudas a gremios como el del comercio «que permiten vivir a moitas familias». Sentenció que su formación política tiene una visión muy diferente a la del actual gobierno local; «a Crespo gústalle a política espectáculo, os cocidos en Miami, facer aldeas de Nadal en plena pandemia mentres que a min preocúpame que queden moitos autónomos sen poder abrir as súas tendas e moitos empregados na rúa». Preocupación que extendió a la situación de la Praza de Abastos, «onde os praceiros se queixan de que o goberno non se interesa pola súa situación e mesmo do descenso de clientes do supermercado pola falta de prazas de aparcamento no campo da feira ao longo de moitas semanas».

Reunión Ministerio, Xunta y Fegamp por la AP-53

Recientemente dieciséis alcaldes afectados por el trazado de la AP-53, con el de Lalín a la cabeza, mantuvieron un encuentro con la Conselleira de Infraestructuras Ethel Vázquez para buscar una solución al elevado precio de la autopista Santiago-Ourense. Reunión en la que acordaron solicitar una bonificación del 20 % como sucede en otras autopistas, como la AP-9. Cuíña recalcó que el asunto no tiene una solución técnica fácil, «pero prexudica ás persoas e á competitividade das empresas polo que deberían sentarse Xunta, Fegamp e Ministerio para falar e buscar unha solución». Considera que no es normal que se bonifiquen otras autopistas «e que a AP-53 sexa probablemente a máis cara de todo o Estado».