Cuíña cuestiona la falta de medidas para el comercio y bonos que pongan el dinero en circulación

La Voz LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Rocío Ramos

22 oct 2021 . Actualizado a las 23:20 h.

El coordinador de Compromiso por Lalín, Rafael Cuíña, apunta que votarán a favor en el pleno de las rebajas de impuestos propuestas por el gobierno lalinense y que tilda de «fume». Señala que en marzo del 2019, gobernando el cuatripartito, la liquidación reflejaba que «o Concello de Lalín, despois das medidas que tomamos, recadou un millón de euros menos de impostos dos lalinenses e agora o PP está falando de entre 400.000 e 500.000 euros, o cal é a metade do esforzo fiscal do goberno que eu presidía nese momento para reactivar a economía de Lalín». Explica que donde más se bajó fue en la contribución urbana, donde, indicó, «estamos falando de 647.200 euros». De ICIO en esa liquidación constaba un ingreso de 300.000 euros recaudados mientras que «agora se fala dunha estimación do ICIO de 200.000 euros» que, entiende, «evidencia a crise fonda que hai neste momento».

Rechazo a propuestas

Explica que hace un año CxL presentaba con el PSOE una batería de medidas «entre as cales estaban moitas das que anunciaron Crespo e Paz Pérez estes días e que non se quixeron facer simplemente porque as propoñía a oposición». Argumentaban, dice, «que non as aceptaban porque podían ir en contra do equilibrio financeiro do Concello e un ano despois están tomando medidas moi semellantes». Recuerda al regidor que «deixou case 6 millóns de débeda no 2015» y que cuando el gobierno que Cuíña presidía se fue el Concello quedó «cheo de cartos e sen un só euro de débeda». Opina que en este momento «a hostalaría remontou bastante e non me parece mal eliminar as taxas pero a quen se está desprezando é o comercio, que xera emprego e pon en circulación moitos cartos». Cree que «nestes momento a hostalería podía precisalo menos, pero quen si o precisa é o comercio». Opina que sería más importante sacar al comercio las tasas de basura y alcantarillado que «a de las terrazas a la hostelería».

Plusvalías

Respecto a las plusvalías señala que el PP propuso quitar las plusvalías en un pleno «por vinganza porque nos baixamos o IBI ao mínimo legal» y recuerda que los acuerdos plenarios «instan pero non obrigan e quen quitou as plusvalías foi o goberno anterior» acusando al PP de «ser os que máis apretaron aos lalinenses na crise de 2007 ao 2014». Afirma que «nós estamos máis cos comerciantes que cos construtores que, estou convencido, esta rebaixa de ICIO vai ser absolutamente marxinal nos seus balances» y cree que «da a sensación de que queren beneficiar aos construtores». Pregunta a la interventora porque hace un año decía que no se podían adoptar estas medidas y ahora sí. Achaca a Crespo «o récord de paro» en esa crisis y defiende que es necesario y clave inyectar dinero en el circuito económico abogando por bonos «como se fixeron en Monforte ou en Carballo e que agora está facendo a Xunta e o goberno do Estado». Le parece bien la rebaja para los coches eléctricos pero anima a Crespo a bajar ese impuesto también a vehículos con otro tipo de tracción y le pide que sea más ambicioso respecto a la adopción de medidas de rebajas fiscales.

El PSOE pregunta porqué no se hicieron rebajas fiscales este año

El grupo municipal de PSOE de Lalín da «a benvida» al regidor a las rebajas fiscales y acusa a Crespo de «negalas sistematicamente durante mais dun ano pese as reiteradas peticións da oposición». La edila, Alba Forno, tilda la actitud del regidor de «un exercicio de intolerable cinismo» y recordó que hace un año PSOE y CxL propusieron la eliminación de la tasa de la basura, agua y terrazas para comercio y hostelería y que el PP votó en contra.

Explican que en verano a través de otra moción pidieron bonificaciones o exenciones en el ICIO a instalaciones como las de energías renovables o para los coches eléctricos y «aseguraban que implantalas comprometía a capacidade económica do Concello», afirma.

Pide al alcalde que explique públicamente «os motivos polos que decidiu non introducir rebaixas fiscais en 2020 cando a situación era peor para os sectores económicos e decide activalas agora». Alba Forno cree que estas medidas «chegarán tarde para moitos establecementos» y lamenta que Crespo «se esqueza nas súas medidas do comercio, que se atopa nunha situación de extrema dificultade».