Lalín estudia regar las zonas verdes con agua de manantiales

a. ferreiroa / j. benito LALÍN / LA VOZ

LALÍN

miguel souto

Crespo baraja la posibilidad de canalizar alguna procedente de bajos de comunidades

25 nov 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El proyecto de la nueva captación de agua en el río Deza de Lalín fue nuevamente defendido por el alcalde Crespo al ser el más viable según los técnicos de Galicia, «non que o diga o alcalde de Lalín», y acusó al BNG

de «querer rebentar o plan para que teñamos auga de mala calidade». Un proyecto que fue denunciado en su día por el BNG y llevado recientemente por la portavoz nacionalista Ana Miranda a la Comisión Europea; «sabendo que iso non lle vai valer para nada e eu como alcalde non vou perder un minuto en historias que o único que pretenden é ter un rédito político», manifestó ayer en Radio Voz.

El alcalde anunció la puesta en marcha de un plan para regar las zonas verdes con agua de manantiales, en lugar de usar la que procede de la traída municipal. «Sei dalgún baixo na rúa Areal onde hai dúas bombas funcionando día e noite os 365 días do ano, e se esa auga se pode canalizar daría para o rego de todo Lalín. Niso estamos traballando e imos facer uns alxibes para poder canalizar a auga dalgúns baixos de comunidades e facer o rego con ela» dijo. Un plan que permitiría por una parte ahorrar agua de la traída, y por otra aprovechar muchos metros cúbicos de excedentes. Reconoció la existencia de pérdidas de agua, como había denunciado el PSOE, pero «non máis que noutros concellos, e as perdas veñen motivadas porque os edificios municipais non pagan auga e consumen moita, pero é realmente perda? Non. Son cousas que son perfectamente falsas e non é así».

Insistió el regidor lalinense en que el problema de abastecimiento de agua en el municipio es una realidad y que falla en los meses de julio, agosto, septiembre e incluso en otoño «e vou defender a miña postura que non é outra que a que ten Augas de Galicia, que son expertos, e que din que o sitio menos malo para bombear é o río Deza colléndoa antes de Vilatuxe xa que o Arnego trae recollida a depuración da zona de Rodeiro, zona agrogandeira moi importante, e cando chove moito vai parar ao río... Ten máis contaminación que o Deza». Crespo invitó una vez más a la oposición a presentar una alternativa viable; «o PSOE que diga onde a quitamos, que non me veñan con esas paxaradas de que hai que arranxar a rede, pero facelo nos meses de verán non chega».

Acuerdo de los alcaldes para mejorar la Mancomunidade

La Mancomunidade Terras do Deza mejorará sus servicios. Es lo que se desprende de un encuentro celebrado en Vila de Cruces, convocado por el presidente del ente y regidor cruceño Luís Taboada, que confirmó el alcalde Crespo y al que acudieron sus homónimos de Agolada, Silleda y Rodeiro. Reunión que sirvió para «falar de facer un orzamento pactado entre os cinco alcaldes, se o facemos por grupos políticos nunca funcionará ben e incluso pode que se acabe disolvendo». Una Mancomunidade que cuenta con unos estatutos obsoletos, según reconoció Crespo, pero «os alcaldes temos claro o que queremos, e ampliar os servizos que dá a mancomunidade é unha das cuestións». La adquisición de nueva maquinaria fue otro de los temas tratados en el encuentro, que recibió el visto bueno de los participantes, «cunha boa disposición por parte dos cinco».

Una mancomunidad que según la oposición comarcal tiene escasa funcionalidad e incluso los nacionalistas solicitaron esta misma semana la dimisión del presidente y vicepresidente del ente; Luís Taboada y José Cuñarro respectivamente, y la elección de una nueva directiva, Crespo les pidió que «deixen de poñer atrancos en todo, e se logramos materializar os acordos mellorará o funcionamento da mancomunidade, e o resto son gañas de poñerlle paus na roda e cantos máis, mellor».

Cuíña mantiene la moción de apoyo al sector del comercio y hostelería al no suprimirse tasas

Crespo y representantes municipales mantuvieron ayer una primera reunión de trabajo con la comisión del comercio, además de mantener la segunda con la de la hostelería. Encuentros, dijo, para elaborar unas bases para convocar planes de ayudas a estos sectores que se abonarán en el 2021, buscando simplificar los procesos. Por el momento no se han cuantificado los fondos propios que pondrá a su disposición el Concello, «pero nós damos chegado a onde damos chegado», dijo el regidor, insistiendo en que «imos intentar estar á altura e poñer tanto como os que máis».

Por su parte, el coordinador de Compromiso por Lalín (CxL), Rafael Cuíña, anunció ayer que, tras hablar con asistentes a la reunión entre gobierno y comercio, mantendrá la moción a debatir en pleno con medidas económicas para favorecer a este sector y a la hostelería. Lamentó que el PP «se peche en banda a eliminarlles as taxas, porque dá moito traballo ou porque hai que modificar o orzamento». Cree que el Concello está para ayudar y no para aguardar «ata que escampe». Resaltó que el PP en Pontevedra exigía eliminar tasas municipales o el presidente Feijoo en el Parlamento.