Preocupación por las reuniones sociales en la festividad de Santos

amelia ferreiroa LALÍN /LA VOZ

LALÍN

miguel souto

27 oct 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El Sergas estableció un protocolo de cara a la celebración de Santos y Difuntos, los próximos 1 y 2 de noviembre al objeto de reducir posibles aglomeraciones en los cementerios; que recomienda visitas a los camposantos que no sobrepasen los 30 minutos de duración y que los grupos familiares o convivientes no superen los 4 miembros.

Recomendaciones que la concejala de Sanidade de Lalín Eva Montoto pide que se mantengan en todos los cementerios pero muestra mayor preocupación por las posibles reuniones sociales, que suelen gestarse habitualmente en esas jornadas. «A nosa forma de prantexar esa xornada de Santos é o que me xenera unha maior preocupación. Non só imos normalmente levar flores ao cemiterio senón que como vas a aldea onde vive a familia aproveitar para ir xantar ou merendar. Aí é onde vexo un maior problema, nesas outras visitas que facemos e que non son precisamente aos cemiterios», comentó Montoto.

Los camposantos de la zona, todos al aire libre, no deberían de suponer ningún foco de propagación del virus «se somos consecuentes e non estamos pagados uns a outros, que non temos que facelo, non será un problema; ir coas máscaras, que penso que en termos xerais xa se fai, e tampouco é un sitio no que se toquen moitas superficies». Para evitar cualquier contagio por covid-19 lo que se recomienda es visitar los cementerios en pequeños grupos, «pero incluso se se pode facer ao longo da semana moito mellor». Visitas a las tumbas de los seres queridos que ya comenzaron a realizarse el pasado fin de semana, atendiendo precisamente las recomendaciones efectuadas por las autoridades sanitarias. «A xente maior, a que ten maior risco, debería de ir en días previos ao día de Santos. Aos nosos defuntos podemos honralos hoxe, mañá ou dentro de quince días. Xa sabemos que o 1 de novembro é unha data sinalada pero esta é unha situación especial e temos que ser moi responsables e precavidos para lograr controlar a transmisión do virus».

Un protocolo de normas de actuación en los cementerios que fue uno de los asuntos abordados ayer por los miembros de la comisión de seguimiento del covid-19 de Lalín, además de realizar una evaluación de los datos de casos activos en el municipio que sigue creciendo en los últimos días. «É moi importante que haxa unha concienciación individual de cada un de nós para que a situación vaia mellorando e non sexa preciso ir a decisións máis drásticas», sentenció la concejala.