Lalín creará un equipo para vender sus productos al amparo del Cocido

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Cedida

El fin es que la internacionalización sirva para exportar al mundo más que el plato

25 ene 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde Lalín, José Crespo, anunció ayer en Radio Voz que quiere, «unha vez pase esta edición, que xa vai ser internacional, pero que vai ser de transición», sentarse y crear un equipo multidisciplinar amplio que trabaje en las fórmulas para hacer llegar los productos de Lalín a todo el mundo. Crespo quiere aprovechar la imagen de marca del cocido, ahora ya internacional, para «colgarlle a esa marca tan potente, unha serie de produtos» y hacer que «se vendan os chourizos, as cachuchas, a mel, os queixos, o pan... quero que se venda todo iso por todo o mundo e mandalo desde Lalín».

Un equipo multidisciplinar del que quiere que formen parte, diferentes sectores y donde estén representados todos. Entre ellos comerciantes, hosteleros y empresarios. Señala que «imos montar unha estratexia en torno ao Cocido dunha dimensión como non hai de ningunha festa en Galicia nin en España».

La pretensión es que todos los productos de Lalín se exporten a todo el mundo utilizando las herramientas que proporciona Internet y los nuevos transportes. Cree que ese paso de la internacionalización va a suponer un punto de inflexión dentro de o que es el Cocido y que «vender Lalín signifique postos de traballo, mellora da calidade de vida dos veciños, e vender os nosos productos por todo o mundo» y que Lalín sea reconocido internacionalmente.

Para el año que viene pretende que la Feira do Cocido «sexa de Interese Turístico Internacional no amplo sentido da palabra. E ten que notarse». Indica que intentarán que en 2021 «cumpra co cometido que queremos que cumpra todos os lalinenses porque é unha imaxe de marca e a Feira do Cocido non é só para comer o prato senón para vender o noso pobo».

El alcalde destacó que «agora, unha vez que é internacional, a Feira do Cocido vai vender Lalín como imaxe de marca de calidade e a comarca do Deza, pero xa imos vender Galicia».

Se mostró muy satisfecho con la internacionalización señalando que «para os lalinenses é un motivo de satisfacción tremendo» y que «a verdade é que agora quédanos un amplo camiño por percorrer, pero por fin chegamos a un espazo polo que loitamos moitos anos».

Recordó la primera «digamos entre comiñas, feira internacional, que foi con Alfonsín en Arxentina; aínda non tiñamos o distintivo de Interese Turístico Nacional, estabamos traballando nelo. Pero dixemos, ao que no la declaren nacional, empezar turrar pola internacional? Daquela pedounos a risa... Pero logo despois foi cando declararon Festa Nacional e por que non Internacional.. falaramos daquela con Turismo de Madrid, nos dixeron que había posibilidades, aínda que non moitas, e dixemos: Nós imos ser a primeira». Ahora queda, señaló, para que sea oficial la publicación en el BOE de la declaración.

Agradeció al equipo de Román Rodríguez en la Consellería de Turismo «un traballo que foi decisivo para que isto se producira dunha maneira tan rápida e foi decisivo o traballo que se fixo agora mesmo no Concello preparando toda a documentación». Agradeció también al presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, su apoyo «decisivo e incondicional todos estes anos».

Ayer el periplo de promoción del Mes do Cocido y de la Feira tuvo como parada Benavente, de la mano de Gadisa. El regidor señalaba ayer en los micrófonos de Radio Voz que tuvo que quedarse ese día en Fitur donde, señaló, «no stand de Galicia e nas zonas aledañas, non se fala doutra cousa» y que la internacionalización del cocido fuera lo más comentado.

En Benavente estuvo la concejala de Cultura, Begoña Blanco. Álex Iglesias del restaurante Cabanas fue el encargado de realizar los pinchos que se sirvieron en la degustación en un acto que tuvo una amplia cobertura informativa por parte de los medios de la ciudad zamorana.

Crespo destacó la necesidad de continuar promocionando el turismo, vender Lalín y la comarca, sus paisajes y su patrimonio conjuntamente para ir incrementando el número de visitantes y que se convierta cada vez más en una tercera pata de la economía de la zona.

Colaboraciones

Por otra parte, en comisión de gobierno, se aprobaron varios expedientes de colaboración empresarial para la Feira do Cocido, que incluye la colaboración especial de Gadisa de 12.100 euros. Se aprobó también la relación de colaboradores que suman 35 empresas y establecimientos.

Dentro de los acuerdos figura asimismo el contrato menor suscrito con la Banda de Lalín para la realización de los conciertos del Cocido y el informe de propuesta de gasto para las actividades del denominado Cocido Miúdo. En este caso fue contratado a I Radia Crea SL por un montante de 16.153 euros, IVA incluido o cuestiones pequeñas como una propuesta de gasto para el enmarcado de cuadros del Cocido.

Una estrategia global que repercuta en la economía local y cree empleo

El presidente de la Asociación de Empresarios de Deza, Antonio Lamas, felicitó en nombre de toda la junta directiva al Concello de Lalín y al resto de «administracións, institucións, empresas e persoas que ao longo do tempo contribuiron co seu traballo a situar a Feira do Cocido nun nivel de excelencia» que permitió su internacionalización».

Lamas tildó de «histórico» un reconocimiento que cree «non debe marcar o final dun esforzo e dunha traxectoria, senón o comenzo dunha nova etapa que hai que aproveitar e rendibilizar, sacándolle o máximo proveito ás novas potencialidades que xurdirán en termos de promoción e turismo» y que se abren nuevas oportunidades para que la feria «siga a impulsar un modelo de desenvolvemento endóxeno, aproveitando as potencialidades da terra e a produción e transformación dos produtos propios». Opina que «un dos grandes acertos da Feira do Cocido fronte a celebracións semellantes é o feiro de camiñar da man o concello e os empresarios vinculados á Feira do Cocido, principalmente os do ámbito da hostalaría» y que esta declaración supondrá sumar más visitantes y clientes pero también mayor autoexigencia y responsabilidad para no defraudar a los que llegan y buscan «o mellor cocido do mundo».