La Matanza Tradicional se desarrollará en la casa dos Picheles en Vilamaior

La Voz

LALÍN

cedida

27 dic 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

La casa dos Picheles de Vilamaior, en Botos, acogerá la Matanza Tradicional que organiza el Concello de Lalín dentro del programa de actos de la Feira do Cocido. El concejal de Obras del Rural y Fiestas, José Cuñarro, indica que «despois de varias valoracións optouse por este inmoble por tratarse dunha construción de pedra con preto de tres séculos de historia que ademais conta con diversas estruturas anexas en pedra como alpendres para apeiros de labranza, e para o gando e o forno».

Añadió que la propiedad destaca por su volumen, que cuenta «con eira e con curro, e que conserva as súas portadas orixinais de madeira», disponiendo hasta hace poco de un hórreo de cuatro claros y fuente privada de agua.

«Esta casa foi unha das máis importantes de Botos ata entrada a década dos 60, xa que os Picheles xunto aos Palmaces, aos García, aos Mosquera e aos Brandidos eran as familias máis podentes da parroquia», hasta que empezaron a vender bienes, dijo Cuñarro. Destacó que los Picheles atesoraban bienes además en Donsión y Donramiro, de forma que desde su casa llegaban al cementerio de A Romea por sus propiedades. Cerca de la casa elegida está en la que vivió Laxeiro parte de su infancia.

«O chamuscado do porco farase na eira da casa e o colgado no curro, mentres que nos alpendres limítrofes terán lugar diversas actividades como una exposición das esculturas de Willy, antigas máquinas de coser ademais da repostería que elaborará a veciñanza da parroquia».

Reunión vecinal hoy

El concejal de Fiestas mostró el agradecimiento del Concello lalinense al actual propietario de la casa, Luis Nistal Riádigos, por la cesión del inmueble para desarrollar uno de los eventos etnográficos más distintos de la Feira do Cocido. Hoy a las 20.30 horas se celebra en el salón parroquial una reunión vecinal para empezar con los preparativos.