El Sergas insiste en la necesidad de firmar un convenio para el CIS y que envió el borrador en abril

Rocío Perez Ramos
R. Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

miguel souto

23 nov 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El Sergas reiteró ayer al Concello de Lalín la necesidad de que se firme un convenio de cesión de los terrenos y ratifica que esta semana enviará el Plan Funcional. Indican que la firma del convenio y la cesión de los terrenos son «os dous requisitos imprescindibles previos e necesarios para proceder á contratación do proxecto básico e do proxecto de execución de obra» y que este procedimiento «vén sendo cumprido puntualmente por todos os concellos nos que o Sergas acordou a cesión de terreos para a construcción de novas infraestructuras sanitarias».

Considera que el Concello de Lalín «ten cumprida información para xustificar a cesión efectiva do terreo a través dun acordo en pleno, tal e como se recolle no artigo 110 que determina o Regulamento de Bens de Entidades Locais». Indican que la Dirección Xeral de Recursos Económicos del Sergas envió el 12 de abril al Concello de Lalín un borrador del convenio de colaboración en el que se recoge con exactitud la entidad a la que se cederán los terrenos y la finalidad de la cesión «que permita unha cesión efectiva, tal como prevé a normativa aplicable». Se quejan de que a día de hoy continúan esperando la aceptación, por parte del Concello de Lalín, de ese convenio.

Desde el Sergas explican que en febrero presentaron «o PLan Funcional de espazos do centro integral, nun acto público ob que asistiu o propio alcalde, entre outros membros do equipo de goberno municipal, así como representes da oposición». Y que en él «explicáronse os obxetivos e servizos do futuro centro» y que llevaron paneles explicativos que quedaron allí a disposición del público.

Por su parte, el gobierno local aclara al portavoz del PP, José Crespo, que el alcalde firmará el convenio con Sanidade «ao minuto seguinte de recibir no Concello o plan funcional». Cree que Crespo «debe dar explicacións públicas e claras de por que pretendía que se asinase o convenio contradecindo os informes do secretario municipal» y considera que la visita de Cuíña a Cangas elevó la presión sobre este tema y consiguió, dice, que la consellería reaccionase y «se puxese as pilas». CxL por su parte valora el anuncio del envío del plan «un zaska en toda regla a estratexia de mentira de Crespo», al que acusan de «maniobras para retrasar o CIS» y le exigen que pida disculpas «inmediatas e clarificadoras» de «porque pedía ao Concello cometer unha presunta ilegalidade coa firma do Concello».

Mientras, Crespo apuntaba ayer en Radio Voz que presentará una moción y que en ella «deixaremos claro que queremos». Cree que el Concello no hizo los deberes en estos tres años señalando que Sanidade remitió una carta con las peticiones y no le dieron respuesta. Se queja de que «a Racso non se lle pide nada e a Sanidade se lle pide que diga ata onde vai a estar o papel hixíenico». Indica que puede pedir el plan funcional y que es bueno para el Concello conocer el plan pero que al tratarse de una infraestructura sanitaria como esta lo importante es que se haga. Considera desafortunada la foto de Cuíña en Cangas y a este Concello mal socio recordando que ellos aún no tienen los terrenos y cree que la intención de Cuíña era dilatar «a cousa no tempo».