Kilómetros por el Alzhéimer

amelia ferreiroa LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Cedida

Domusvi y el Centro Medelo celebraron el Día del Alzhéimer con una marcha por el paseo del Pontiñas

22 sep 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

21 de septiembre. Día Internacional del Alzhéimer. Con motivo de la celebración de esta efeméride la residencia Domusvi Lalín programó una serie de actividades que comenzaron ayer por la mañana con un recorrido por el paseo del Pontiñas, para dar paso a diversas charlas sobre la enfermedad, la proyección de un vídeo cuyos protagonistas son residentes del geriátrico además de una actuación musical.

Deporte y fines solidarios a partes iguales en una iniciativa matutina que contó con residentes y trabajadores del geriátrico lalinense y del Centro de Recursos para Persoas con Discapacidade de Silleda, y que se realizó bajo el lema de Camiñata quilómetros por recordar. «Por unha banda estaba o facer unha andaina polo paseo pero tamén quixemos colaborar coa investigación desta enfermidade polo que cada quilómetro percorrido son 10 céntimos que se doan á investigación do alzhéimer. É unha actividade que se decidiu levar a cabo en todas as residencias do grupo», explica a animadora de Domusvi Lalín Lucía Balo.

Posteriormente después de charlas informativas sobre la enfermedad a la que asistieron también familiares de residentes, comenzó la proyección de un vídeo que ya atesora cientos de descargas después de colgarse el pasado jueves. Algo más de dos minutos de duración «dun proxecto que se puxo en marcha no pasado mes de xullo que foi cando ideamos toda a actividade, e que se comezou a gravar fai mes e medio», comenta Balo. Una grabación que recrea el trabajo cotidiano de los residentes del área específica de Alzhéimer en el centro. «Aparecen residentes nos talleres, en xerontoximnasia, facendo manualidades, debuxando.... É unha gravación que reflicte o día a día destas persoas coas que traballamos no centro para tentar retrasar o seu deterioro cognitivo e que poidan manter a súa autonomía». Claro que detrás de poco más de dos minutos de imágenes hay horas de grabaciones y de la extracción de aquellos fragmentos más significativos que configuran la obra final. «Os últimos segundos do vídeo é unha vista da residencia gravada cun dron que realizou Alberto de Aventura Express».El geriátrico lalinense cuenta con treinta plazas para centro de día, con una área específica con talleres y actividades varias que están adaptadas a las necesidades de las personas que presentan deterioros cognitivos.