Llevar facturas a pleno es decisión técnica de Intervención, dice Varela

Asegura que no se deriva de ningún defecto en la gestión política del gobierno local


Lalín / la voz

La concejala de Hacienda de Lalín, Teresa Varela, subrayó ayer que el traslado al pleno de varias facturas con reparos de Intervención obedece a «unha decisión puramente técnica e administrativa, e que nada ten que ver coa xestión política do Concello en materia económica». Añade la titular de Hacienda que «o propio interventor considera que esas facturas son correctas, que os traballos están realizados e hai que pagalas, pero ao mesmo tempo considera que ao ser gastos reiterados para os que non hai contrato hai que levantar os seus reparos en pleno, un criterio técnico que resulta diferente ?pero igual de válido e normal? ao que seguía antes para esas mesmas situacións».

Insiste en que es un procedimiento ordinario dentro de la administración pública, que para nada se deriva de ningún defecto en la gestión política «que por moito que lle amole ao PP, está a resultar impecable e enormemente beneficiosa para o conxunto do pobo de Lalín. Estamos cunha débeda baixo mínimos despois de que o PP a deixase en topes históricos, temos cada vez máis diñeiro en caixa, obtemos grandes cantidades de cartos doutras administracións para cuestións tan importantes como a creación de emprego e para investimentos, e o que por suposto non facemos é malgastar os cartos de todos os lalinenses en obras faraónicas, como o castro tecnolóxico, ou en parkings que lle custan millóns de euros de fondos públicos en reparacións, compras e procesos xudiciais, algúns exemplos do que si son graves problemas de xestión».

Duro ataque a Crespo Iglesias

Teresa Varela replicó con dureza al portavoz popular José Crespo, que en redes sociales escribió sobre los hechos: «Seguen os graves problemas de xestión do goberno de Cuíña. Terceiro interventor e terceiro que lles pon reparos ao xeito de tramitar as facturas e de pagar os gastos que xeneran». Tildó de cinismo político el comentario, que considera trata de tergiversar la realidad «co único obxectivo de enganar á opinión pública nunha precaria e pouco responsable maneira de facer oposición».

Destaca que Crespo conoció esta misma semana personalmente, de boca del interventor, sus motivos para llevar las facturas al pleno: por una decisión técnica, no por gestión política, aseguró la concejala, «como o PP sabe, pero trata de ocultar de maneira interesada». Añade además que «o Partido Popular non só sabe isto, senón que tamén coñece que esa decisión ten a súa orixe nunha cláusula que o propio PP incluíu no seu día nos orzamentos e que nunca se chegou a interpretar de maneira tan restrictiva, algo que agora sucede en parte por unha nova lei de contratos que tamén é máis restrictiva». Concluye que más que hacer política de baratillo con el asunto como hace el PP «o que de verdade lle interesa ao goberno encabezado por Rafael Cuíña é pagarlle aos proveedores e facelo canto antes porque están en todo o seu dereito de cobrar polos traballos realizados e contratados polo Concello de maneira absolutamente correcta e rigorosa».

Cautela en el PP hasta conocer en detalle los reparos suspensivos

Desde el Partido Popular mostraron ayer una posición de cautela a la espera de estudiar toda la documentación remitida para el próximo pleno, e informarse con técnicos en la materia para analizar las posibilidades que tiene el grupo de cara a la sesión plenaria: «Despois reunirémonos para decidir cal vai ser a dirección do noso voto», indicaron desde filas populares.

En todo caso, sostienen que no se trata de una cuestión baladí sobre la que pronunciarse sin conocer todos los detalles, «máxime cando este tipo de reparos que o interventor reflicte nalgún dos seus informes como suspensivos, ata agora se abordaban doutro xeito». Y es que es la llegada del nuevo interventor la que provoca un cambio de criterio técnico en el tratamiento de estos pagos, por cuanto estima el funcionario que la base 15 de ejecución del presupuesto 2017 prorrogado este año estipula que el levantamiento de los reparos, y la aprobación del reconocimiento extrajudicial de crédito para abonar las facturas por los servicios prestados, corresponde al pleno.

Frente a la cautela en el posicionamiento de los populares a preguntas de esta Redacción, el portavoz José Crespo aludía a través de su perfil de Facebook a «problemas graves de xestión do goberno de Cuíña», unas afirmaciones que no dejó pasar por alto la concejala de Hacienda lalinense, Teresa Varela.

Cruz avisa de que no se arriesgará a ir al juzgado por levantar reparos del gobierno local

Si el PP dice que lo tiene que estudiar, el no adscrito Juan José Cruz tiene ya claro su posicionamiento. Conoció la existencia de reparos a las facturas por técnicos municipales, y dice que por su parte levante los reparos el alcalde por decreto «porque para min é imposible revisar e fiscalizalas todas, para eso está Intervención e se confirma o caos, que se arranxe o alcalde». Dice que si hay reparos es porque se gastó dinero saltándose el procedimiento y pregunta por qué como edil tiene que asumir el riesgo de que lo lleven al juzgado por levantar un reparo. Señala que si las empresas no cobran no lo podrán responsabilizar a él: «A culpa non é miña, quen executa e fai o traballo son os concelleiros de Cuíña ou o propio Cuíña».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Llevar facturas a pleno es decisión técnica de Intervención, dice Varela