El PP acusa al cuatripartito de no tener un plan de futuro para Lalín

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

miguel souto

Crespo señala que en 2017 «non houbo mes que non houbera ningunha alloada»

05 ene 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El PP de Lalín hizo ayer balance del 2017, un año que consideran peor que el 2016 y en el que, de nuevo, dicen, Lalín no recibió «máis que o que lle correspondía». El portavoz del Partido Popular, José Crespo, acusa al cuatripartito de «gobernar a golpe de Facebook, e de titulares, para buscar me gustas na redes, moitos deles mercadeados» y de ir «a salto de mata». Considera que el regidor, Rafael Cuíña, «segue a dividir ao pobo de Lalín» y denuncian «un retroceso nas liberdades» indicando que «cando algún lle protesta, o primeiro que fai é chamarlle pepero creendo que así o insulta». Cree que el gobierno local «non ten plan de futuro para Lalín» y «vive da anécdota» y denuncia que «non houbo un mes que non houbera ningunha alloada, algún escándalo». Acusa al regidor de mentir y de intentar que «unha mentira repetida mil veces se converta en verdade», de «vender fume» en un gobierno en el que, afirma, «cada un anda o seu».

Denuncian el «mal ambiente laboral que hai no Concello» indicando que «nunca foi tan ásperro nin tan estrano, con denuncias incluso, con «premios» para unhos e perxuizos para outros». Crespo pregunta una vez más al gobierno si Lalín recibió alguna inversión «fora do que nos tocara» y si hubo alguna xestión con Xunta o Diputación. Acusa al gobierno local de perder subvenciones «por despistes», que calculan, a falta de acabar de analizarlo, por un montante de más de 300.000 euros. Una lista en la que incluyen ayudas para materiales de asfaltado, el Fondo de Compensación ambiental o la caldera de Vilatuxe. Considera que Cuíña no hace gestión y recuerda que la presidenta de la Diputación posee fondos de libre disposición de cuyo uso, apunta, «hai múltiples exemplos en Vigo e Pontevedra». Crespo apuntó en el balance del año la dimisión de dos concejales, la de Katia Procino y la de Hermida por «unha cuestión persoal». Dos cuestiones a las que añaden «a detención do tenente alcalde» que creen «non é un tema menor» e indican que «estamos sendo elegantes».

«Exército de Pancho Villa»

Crespo critica, en nombre de su grupo, al regidor al que tilda de «escurre bultos porque el nunca ten a culpa de nada». Compara a los miembros del gobierno «co exército e Pancho Villa donde todos eran xenerais» alegando que «queda recollido nalgúns informes» y que «os funcionarios queixánse de que ven un da unha orden, ven outro e da outra e o que debería coordinar todo sería o alcalde e non o fai». Auguran un 2018 «máis conflictivo que o anterior». En cuanto a su labor señalan que el PP estará «para facer unha oposición construtiva e seria».

Crespo cree que 2017 «foi un ano perdido» señalando que «despois de case tres anos non teñen proxecto para Lalín e andase a salto de petada» gobernando a golpe de «improvisación e ocorrencias». Del PP dice que «cos defectos que tivemos, sempre fumos xente seria e con rigor» indicando que «tivemos un barco que o levabamos varios puntos por riba da media galega, a crise ralentizou a marcha, pero tiñamos un rumbo, e agora o barco está descontrolado».

Los dos últimos meses del año sumaron para el PP cuestiones importantes. En noviembre la detención e investigación de González Casares por presuntos delitos de falsedad de firma electrónica y acoso laboral y la denegación del ENIL de Casas Vellas «por falla de documentación e de resposta as alegación» para acabar con un diciembre «co peche da oficina de Abanca na Matemático, a caída da ponte de Bustelos, novos daños no Auditorio e na UNED, la perdida de subvenciones y un informe demoledor de la Interventora. Respecto a las declaraciones de Cuíña diciendo que la interventora decía que el PP tergiversaba su informe Crespo señala que está para leer y señala al alcalde que «se hai contrainforme que o enseñe».

Cronología mes a mes

El PP realizó un resumen mes por mes. De enero destaca las 229 facturas reparadas por Intervención en 2016. De febrero «as queixas graves polo funcionamento do viveiro de empresas» con dos empresas y los importantes daños en el Auditorio y la UNED «a día de hoxe sen reparar». De marzo apuntan que «o Concello de Lalín pecha o albergue de Bendoiro» y la primera reunión para debatir el presupuesto «tres meses despois de que tivesen que estar aprobados». En abril apuntan «os wasaps suplantando a identidade de Rueda» y la «factura irregular do Cocido do Orgullo tramitada por actuacións que nin se chegaron a producir» sumando el contencioso presentado por la Asociación Española de Parques y Jardines. En mayo, recuerdan, «Cuíña perde a primeira moción de confianza do Concello de Lalín».

En junio, la sentencia condenatoria del camino de Vilasoa «nun proceso no que se demostrou que estaba moi implicada a concelleira Celia Alonso» y que «acusaba o Concello de non defender os intereses municipais». En julio, apuntan la dimisión de Procino y «un Pontiñas en situación selvática». En agosto, dimisión de Hermida y el uso de Lara Rodríguez de un coche oficial. En septiembre, la apertura de Matemático Rodríguez «con queixas e cunha notable contestación social». De octubre «a enquisa inútil sobre a piscina vella na que se gastaron 13.000 euros», las denuncias de clubes por el mal funcionamiento del pabellón y del Cortizo y un curso más sin UNED.