Lalín despide hoy a Paco Varela, persona ejemplar y músico

P. V. LALÍN / LA VOZ

LALÍN

cedida

La Charanga Ardores y la Banda de Música de Muimenta suspenden conciertos tras el fallecimiento del joven músico

20 ago 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

El fallecimiento en la madrugada de ayer de Francisco Varela Vilariño en accidente de tráfico -en el que su hermano José Luis resultó con lesiones y del que se informa en la pagina 17 de Galicia-, conmocionó Muimenta, Lalín; la zona y donde era conocido como integrante de la Charanga Ardores y la Banda de Muimenta.

Francisco es velado en el Velatorio Lalín de donde será conducido hoy a las 19.00 horas a la iglesia de Muimenta para el funeral y posterior inhumación en el cementerio de la parroquia.

Pedro Vilariño, compañero y líder de la Charanga Ardores, roto, destacó valores de su amigo «o mellor da charanga con diferencia, sen malicia. Súa nai dime que ‘estaba tolo pola charanga’ . A furgoneta era cousa del e que ninguén lla tocara. Desvivíase por la charanga, por aprender as pezas e polas orquestas, estaba namorado da cantante de Marbella...». Vilariño dice que suspenden actuaciones, y las de septiembre y seguramente las del año: «Os Ardores chegaron ata aquí e para o ano Dios dirá».

Para el presidente de honor de la banda, Ramón García Oro «era do millorciño, o seu irmán igual, unha familia estupenda». Para el director, Alberto Iglesias, «vaise un dos mellores, quedamos moi afectados, jodidos, sin saber por onde tirar, facilitaba o traballo, era como da miña familia».

Banda y Ardores suspenden programación, entre otras, hoy en Lalín y Palio respectivamente. Pero también la Charanga Chirigota canceló ayer Borraxeiros en señal de luto por su amigo con pésame a la familia y a los amigos de Ardores y esperando la recuperación rápida de su hermano.

Las condolencias se multiplican. Entre otros, el alcalde de Lalín, Rafael Cuíña, señaló el día de ayer como «moi triste para Lalín» y el Concello mostró su profundo pesar y anunció la cancelación del concierto de hoy. Crespo Iglesias se mostró «profundamente apenado pola perda». y el alcalde de Láncara, Darío Piñeiro, municipio donde actuó el viernes la charanga y se accidento al regresar traslado al Concello de Lalín sus condolencias y anunciaba que la misa de hoy en Láncara será en su recuerdo.

A Paco do Rito, bo veciño, bo músico, boa persoa

Pola mañá recibín a nova, o futuro escórrese nun abrir e pechar de ollos, percibín a necesidade absoluta de falar con tranquilidade e de apuntar na partitura aquelas cousas que debía facer (e mesmo facelas xa) para arranxar algún que outro tema intranscendente; recordo un par de desgraciados accidentes nestes últimos tempos. É difícil manter a calma, o poso que deixa en nós os anos con vivencias dolorosas debe facernos mulleres e homes de ben, aínda que só sexa por aqueles que xa non poden mellorar o mundo no que vivimos. Percibo a necesidade de berrarlle ao mundo que existen familias loitadoras, humildes, que son quen de abrirse camiño empaticamente, artísticamente, humanamente e profesionalmente «pasiño a pasiño», (agora pétannos no peito as toneladas dos pasos dun paquidermo atolado como negras a 3 fff en andante agónico), pousansenos no peito, esas lousas que non vamos ser quen de axudarvos a levantar Familia, non vos e nolo merecemos, esas lousas esixen que berremos e nos recordemos uns aos outros o que non importa. Vivías orgulloso do que estabas acadando, somos moitos os que non te esqueceremos e non esqueceremos como labraches e labrástedes tranquilamente o que hoxe choramos. Teremos que voltala a tocar «neto do platilleiro» aínda que non sexamos quen de cargala máis de bombo.