Rafael Fiestras: «Non me debo a ninguén e vou seguir defendendo Forcarei ata o fin la lexislatura»

FORCAREI

El edil expulsado del gobierno mantendrá su acta de concejal
24 sep 2023 . Actualizado a las 05:00 h.El edil forcaricense Rafael Fiestras advierte que no abandonará el acta de edil tras haber sido expulsado por la alcaldesa socialista, Verónica Pichel, del grupo de gobierno. Su voto en contra impidió en el pleno de este viernes que el bipartirto PSOE-BNG aprobase dos dedicaciones para el nacionalista Roberto Jorge Correa y para la socialista Beatriz Rodríguez Álvarez. La primera de 56.365 euros y la segunda de 30.911. Pichel acusó a Fiestras de haber incumplido la disciplina de voto por intereses personales, asegurando que lo que quería no era ahorrarle dinero al Concello, sino cobrar él el sueldo por la dedicación.
Fiestras no quiso entrar en debate sobre tales acusaciones. «Nada máis lonxe da realidade. Entendo que me queiran culpar a min porque así é a política. Non pensei que a forcaricense fora así, pero o tempo poñerá a cada un no seu sitio», zanjó. No obstante, sí accedió a aclarar su futuro en la corporación.
Según aseguró, ni la alcaldesa ni ningún miembro del grupo de gobierno contactó con él para hablar sobre lo sucedido en el pleno ni para comunicarle su expulsión del grupo de gobierno o pedirle el acta de edil. Rafael Fiestras interpreta el anuncio público de su expulsión del grupo de gobierno —que fue comunicada a los medios a última hora del viernes— como «unha medida de presión» con la que Pichel busca su renuncia al acta de edil. Para la alcaldesa, tener en su equipo un concejal que, como hizo Fiestras con los sueldos, rompe la disciplina de voto, significaría gobernar en minoría pese al pacto con el BNG.
Pero Rafael Fiestras no se lo va a poner fácil a la alcaldesa, ya que no está dispuesto a renunciar a su acta de edil. «Eu non son nin militante nin afiliado do PSOE. Entrei na lista socialista de número 2 como independente. A acta de concelleiro é persoal. Loiteina moito e vouna seguir conservando pase o que pase ata o fin desta lexislatura para poder defender como prometín os intereses de Forcarei», explica.
Fiestras acusó a Pichel de intentar coaccionarle para votar a favor de la aprobación de los sueldos para sus compañeros y subrayó que estaría dispuesto a votar a favor de los otros 33 puntos que fueron a pleno, para garantizar el pago de subvenciones o conseguir diversas mejoras para Forcarei. «Entrei como independente e son independente. Non comparto a idea de, por respectar un pacto, gastar máis de 140.000 euros ao ano en tres dedicacións. Son soldos irreais, irrespectuosos e vergoñentos. Penso que en Forcarei non se vai facer máis por pagar eses soldos. Daríame vergoña votar a favor. Co meu voto non se van aprobar medidas que son erróneas para o Concello», explica.
Echar a la alcaldesa
Por su parte, el PP de Forcarei remitió ayer una nota de prensa solicitándole públicamente a los concejales socialistas de Forcarei «que realicen as accións e as xestións que correspondan para botar á alcaldesa, para que o Concello recupere a gobernabilidade tras a ruptura absoluta coa expulsión de Rafael Fiestras e, deste xeito, o municipio non perda outros catro anos».
Los populares dicen que otra alcaldesa en esta tesitura se daría cuenta «de que ela é o problema e daría un paso atrás pero a rexedora de Forcarei é unha persoa orgullosa e obcecada e non o vai facer en ningún caso, así que a responsabilidade é do PSOE». El PP dejó caer también que el PSOE es conocedor tanto «das maneiras de Verónica Pichel» como de otros ediles como Ana Doval «que é unha política con moita experiencia».
Los populares dijeron que la actitud de la alcaldesa ha provocado que no haya repetido nadie de su anterior gobierno salvo Ana Doval y mostraron su apoyo a Fiestras «que foi expulsado unilateralmente do goberno simplemente por votar en liberdade e conciencia contra uns soldos estratosféricos para os dous tenentes de alcalde e que sufriu presión e acoso por parte da rexedora por tomar esta decisión».