Cuatro niños emulan a Los Cinco en una versión gallega y actualizada
13 jul 2023 . Actualizado a las 05:00 h.El rodaje del corto Toxos, de la estradense Jaqueline Reimúndez Rey, ya se está rodando. La cinta está protagonizada por Carla Álvarez, Mariña Gestoso, Nicolás Silva y Rubén Buezas, con edades entre los 12 y 13 años, darán vida a la versión gallega de Los Cinco. El corto se basa en las aventuras del grupo de cuatro niños y un perro cuyas aventuras hizo famosas la escritora Enid Blyton. Con ellas y otras como las de Tom Sawyer creció Jaqueline, que dirige este proyecto de fin de grado con el que quiere rendir un homenaje a Galicia y enseñar a los niños de hoy que hay otras formas de pasar el verano explorando y disfrutando del aire libre.
El rodaje se lleva a cabo en gran parte en exteriores, como la zona próxima al río en Pontevea y la parte final será en la casa de los abuelos de Jaqueline en Remesar, Jaqueline explica que «está indo moi ben aínda que hoxe (por onte) tivemos problemas co tempo» y tuvieron que esperar a la tarde para que despejara. «Cos rapaces tivemos moitísima sorte e estamos encantados con eles, fanno xenial e pensamos que vai a quedar un corto chulísimo, eles están moi ilusionados tamén». Esta estradense acabó este año la carrera de Comunicación Audiovisual en la Universidad de A Coruña. Realizado con varios compañeros Toxos será su Trabajo de Fin de Grado pero esperan proporcionar al corto un mayor recorrido presentándolo a festivales. Jaqueline es la guionista, co-directora y productora; Le acompañan en la iniciativa sus compañeros de carrera Anxo Cambón como co-director y Samuel Román Vara, director de fotografía y posproducción. El estradense Vicente Couceiro realizó la banda sonora. Dentro del equipo, señala Jaqueline, también hay gente de fuera del mundo audiovisual que les echa una mano y que son de diversas ramas «está todo o mundo moi ilusionado e moi entregado», asegura. Samuel Román es de Betanzos y Anxo Cambón de A Coruña.
El peso artístico recae en Alba Rodríguez que es del municipio ourensano de Manzaneda «é ten unha visión artística moi chula que nos está dando na curta, que nos da moito xogo. Por exemplo a roupa deles é incrible, está todo moi ben pensado: as mochilas e incluso chapiñas. Ela puliu moi ven cada personaxe e se reflexa na roupa e incluso na carcasa do móbil, o que levan nas zapatillas... todos eses detalliños».
Jaqueline, al igual que a sus compañeros, vivió gran parte de la carrera durante la pandemia. Empezaron el grado ya con unas restricciones que se prolongaron hasta tercero. Eso hizo, cuenta, que «nos marcou porque non tivemos o mesmo percorrido. Nos non tivemos acceso as cámaras tan pronto e a posibilidade de empezar a facer traballos audiovisuais xa antes».
Jaqueline, guionista de Toxos, señala que «queriamos facer contido audiovisual en galego que fose consumido dalgunha forma por nenos e rapaces porque se está facendo moito contido en galego para adultos. Os grandes pelotazos como Matria, As Bestas, Hierro ou Fariña son moi duras, aínda que nos encantan, pero queríamos reflexar unha realidade de Galicia máis doce e de alí saiu facer un corto de aventurass con rapaces que reflexe como é o verán en Galicia e foi por ahí onde xurdiu a inspiración».
«É un pouco unha visión nostálxica. Os rapaces na ficción teñen móbiles, pero queremos que vexan que pode haber un ocio distinto moi divertido», añade.