El banco más internacional de A Estrada

Rocío García Martínez
Rocío García A ESTRADA

A ESTRADA

cedida

El asiento que Manuel Souto construyó para su mujer en la Avenida de Santiago ha sido noticia en los telediarios nacionales y la prensa británica

12 jun 2021 . Actualizado a las 12:53 h.

Al final, el banco de Manuel Souto en A Estrada se ha vuelto tan famoso como el de los acantilados de Loiba. Manuel, que construyó el asiento en media hora para que su mujer tuviera un lugar donde descansar en sus paseos diarios, no da crédito a la repercusión de su gesto.

«Eu fun torneiro toda a vida e teño feito cousas dignas de ver, pero este banco está feito cuns palés e unhas puntas. Sen rematar sequera», explica sobrepasado. Desde que el banco fue instalado en la Avenida de Santiago y desde que su historia salió a la luz, Manuel no ha tenido un día de descanso. «Chámanme periódicos e televisións de todas partes. Xa nin me acordo de onde. Algúns aparecen aquí sen preguntar. Menuda que armei sen querer», dice.

Manuel, que tiene 82 años, intenta hacer recuento de los medios de comunicación con los que ha hablado en los últimos días. «Despois de saír na Voz de Galicia chamáronme da TVG, de Cataluña, do País Vasco xa ás nove da mañá, da Primeira para o Telediario... Hoxe estiveron aquí os da Sexta... Que sei eu... Eu de entrada dígolles que non quero saír, pero ao final convéncente», cuenta. «Un amigo ata me ensinou hoxe unha noticia na que estou coas palabras en inglés», explica. Manuel se refiere al diario británico The Guardian, que en su edición del jueves se hacía eco del detalle del estradense. También el británico Mirror recogió la emocionante iniciativa.

Manuel Souto no entiende a que viene tanto revuelo por un simple banco. No acaba de entender que lo que importa no es el asiento en sí, sino el arranque que ha tenido para suplir la ausencia de mobiliario público en su calle y, sobre todo, el entrañable gesto con su mujer. Ese lenguaje es internacional. No entiende de fronteras. Emociona igual en A Estrada que en Madrid o en Londres.

Pese al acoso mediático, que empieza a cansarle, Manuel está satisfecho con su banco. «Eu púxeno para que a miña muller, que padece dos osos, puidera descansar nos seus paseos diarios, porque os outros bancos que hai na Estrada quédanlle moi lonxe e non da chegado alí a sentarse. Agora hai xente sentada aí seguido. Iso é o máis bonito, así que ben feito está» dice.

Su único temor es que su gesto se aproveche políticamente, con lecturas que él no buscaba. «É certo que fixen o banco porque o prometido polo Concello non acababa de chegar. Pero espero que ao alcalde non lle pareza mal. A miña intención non era facer política. Eu fíxeno para dar un servizo que non había. Sen mala fe. Sempre me gustou mirar pola xente e facer o ben a todo o mundo», explica. «Veremos se o alcalde agora non me da retiro...», dice Manuel, que fue alcalde de barrio durante 24 años.