La estradense Edita Rodríguez triunfa con su revolucionario uso del cuero en un botellero

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

cedida

Jatafarta fue finalista en los Premios Artesanía de Galicia

04 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

La estradense Edita Rodríguez Oca ha logrado colarse por tercera vez entre los finalistas de los Premios Artesanía de Galicia. La artesana, que tiene su taller en Santiago y comercializa sus creaciones con la marca Jatafarta, se presentó esta vez a la convocatoria con una original pieza titulada Adega modular. Se trata de un botellero que ofrece múltiples posibilidades de adaptación a los distintos espacios y que se puede ampliar hasta el infinito añadiendo sucesivos módulos. No obstante, su versatilidad espacial no es su único valor. Lo más singular de la obra es el uso innovador que hace del cuero, un material de toda la vida en el que Edita Rodríguez ha centrado su carrera como artesana.

«A peza está traballada cunha técnica moi antiga que consiste en ferver o coiro. Ao aplicarlle calor e humidade e despois deixalo secar, o material queda endurecido», explica la artesana. «A técnica é antiga, pero aquí atopamos unha aplicación innovadora. Por dúas razóns: porque é unha peza contemporánea e porque ao que se lle aplica aquí a técnica non é a láminas de coiro, como é o habitual para facer máscaras, corazas ou estoxos. Eu o que emprego son tiras de coiro coas que, unha vez endurecidas, constrúo estruturas modulares», comenta Edita Rodríguez.

«O que facemos e transformar un material brando en duro. Realmente, non parece coiro. Con el pódense crear moitas estruturas. No 2023 puiden participar nunha residencia artística na Cidade da Cultura e empecei a investigar este concepto de estrutura. Agora, con esta nova técnica, estou en proceso de experimentación e lanzando unha nova liña de pezas máis escultóricas», explica Edita Rodríguez.

«É a terceira vez que quedo finalista nos Premios de Artesanía de Galicia e, aínda que desta vez tampouco gañei, para min este recoñecemento é moi importante. Sobre todo porque valora un proxecto moi persoal e experimental. Que un xurado valore algo tan persoal, dalgunha maneira dálle sentido ao que fago. Ao non ter referentes, ás veces síntome perdida e desorientada e non sei se ten sentido o que estou facendo. Isto, dalgunha maneira, dálle sentido», cuenta.

La artesana había sido finalista de los Premios de Artesanía de Galicia 2020 con la pieza Urania —una cartera en cuero con arnés y diseño rompedor— y en 2021 con Urbano, un bolso con el que amplió el concepto de este complemento.

Edita Rodríguez está al frente del taller Jatafarta, situado en la compostelana Travesía de Basquiños, desde hace 15 años. Fabrica todo tipo de complementos y artículos decorativos en cuero de curtido vegetal, combinando la tradición con el diseño de vanguardia. Edita viene de una familia de artesanos estradenses. Su padre fue luthier y tornero en Berres y su hermano y su madre crearon las firmas de cuero Mario Coiro y Carmen Oca.