Crespo busca atraer empresas para el que será «o mandato do emprego»

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

DEZA

Miguel souto

Tendrá gobiernos amigos en Xunta, Diputación y puede que en el Estado

30 may 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Rodeado de miembros de la candidatura, José Crespo cifró ayer, en la sede del PP de Lalín, en mil votos la subida experimentada por la formación respecto a las municipales del 2019 ganando en todas las mesas «agás Moneixas», parroquia del candidato nacionalista, Paco Vilariño. Para Crespo el resultado significa que «a maioría dos lalinenses están dacordo co política que fixemos nestes catro anos» y puso en valor al equipo y el acierto de «escoller boas persoas». Se sintió también muy satisfecho de las incorporaciones de los jóvenes a la lista y que se traducirán en la entrada en la corporación de Marcos Mariño, Bea Canda y Noelia Seijas para los que dijo tener ya en la cabeza el cometido que les encargará y que cree «van a encaixar moi ben no grupo».

Un equipo que une experiencia con savia nueva. En Paz Pérez, actual teniente alcalde, recaerá, apuntó «o peso da parte administrativa» del nuevo gobierno.

Cree que «podemos facer un bo mandato» aunque es consciente de que el año que viene los concellos volverán a tener que cumplir la regla de gasto. «Agora xa non teño dúbida da Gran Praza» y espera que los resultados del PP sirvan para «distensionar a vida local» y supone «que lle quitará ardor guerreiro». A sus compañeros de la oposición, conocedor de la labor desde esa bancada, les deseó «o mellor».

Crespo resaltó que «teño claro que ábrese un escenario moi bo para Lalín, sen contar eu, gañamos a Deputación, estamos gobernando a Xunta e o 23 de xullo pode gobernar España, Feijoo». Destacó las buenas relaciones con «Feijoo, amigo persoal dun servidor; Rueda, amigo persoal dun servidor e o presidente da Deputación que será tamén amigo». Un panorama político que «para o goberno de Lalín é inmellorable» que cree que facilitará la consecución «do programa ambicioso que temos».

Ayer Crespo ya apuntaba algunas necesidades como el bombeo e Lalín o una nueva depuradora junto con peticiones a la Diputación recordando competencias relacionadas con la finca de Mouriscade y la influencia del gobierno provincial en cuestiones como infraestructuras o turismo.

El reto es ahora, dijo, «confeccionar un goberno que traballe na casa, que interactúe coa Deputación, coa Xunta e co goberno do Estado». «Eu son viaxeiro por natureza e agora si poderei facer política». Si ganara Feijoo, apuntó, le esperan muchos viajes, sobre todo a Madrid, afirmando que «as faragullas dos ministerios valen máis que o gordo de calquer consellería». Y allá se irá para conseguir «esas faragullas» que entiende, pueden ser muchos millones para Lalín. Si el último mandato fue, dijo, el del rural «coa adxudicación xa sonando o silbato de 7,5 millóns de euros para o rural» este será «o do emprego». El reto es atraer empresas que proporcionen puestos de trabajo. El objetivo es «que Lalín teña vida propia e sexa a capital do interior de Galicia». Para ello cuenta con la cuarta fase del polígono e incentivos para las empresas.

En cuanto a la Mancomunidade de Deza, aboga por un gobierno de alcaldes que sea operativo y deje fuera el debate político.

El BNG duplica presencia en la corporación y agradece el apoyo

Si al PP le tocó saborear «as meles despois de sufrir as hieles», como apuntaba Crespo, el BNG también celebraba unos resultados que le convirtieron en la única formación de la oposición que creció en número de apoyos. El candidato nacionalista, Paco Vilariño, contará ahora con la ayuda de otra concelleira que se suma al equipo: Ariadna Fernández.

Vilariño estaba ayer satisfecho por los resultados «admitindo que non acadamos o obxectivo de facer posible un cambio real en Lalín». Pero, añade, «nun contexto xeralizado de baixada de apoios á oposición fumos quen de duplicar a nosa presenza no pleno municipal e subir grazas a un importante aumento de votos e no porcentaxe de respaldo dos veciños e veciñas». Cree que la ciudadanía «valorou o noso traballo estes catro anos e as nosas propostas na campaña electoral aumentando o apoio ao BNG dun xeito moi significativo». Los nacionalistas que, duplican en este nuevo mandato su presencia en la corporación lalinense, se comprometen a devolver la confianza depositada en ellos por los vecinos «traballando arreo polo noso concello, coma sempre fixemos e faremos».

Alba Forno: «seguiremos traballando arreo para acadar un Lalín de progreso»

Para la candidata socialista, Alba Forno, «os resultados non foron os agardados pero seguiremos traballando arreo para acadar un Lalín de progreso e con futuro». Felicitó a Crespo, al igual que hicieron CxL y BNG, por los resultados y lamentó que las sensaciones socialistas «non se trasladasen aos votos reais».

Forno expresó su agradecimiento a «todas as persoas que confiaron no noso proxecto e nos deron a confianza». Indica que «non puido ser, pero estaremos onde quixo a veciñanza e traballando para ela como fixemos estes catro anos». Harán autocrítica, apunta, «para saber en que fallou o partido». «Fixemos un traballo digno e estivemos escoitando a nosa veciñanza» y seguirán, añade, fiscalizando la labor del gobierno local.

Rafael Cuíña: «CxL estará á altura liderando a oposición con responsabilidade»

El candidato de Compromiso por Lalín, Rafael Cuíña, agradeció el apoyo «as máis de 2.300 persoas que nos votaron e que viron na nosa formación a alternativa máis solvente ao goberno de Crespo». Expresó «o noso máximo respecto polos que decidiron respaldar outras opcións ou apostar por outros modelos de xestión».

«Non foi —dijo— o resultado que agardabamos despois dunha esixente campaña na que centos de persoas nos transmitiron a súa ilusión por un proxecto de cambio». Puso en valor el respaldo en el casco urbano «onde acadamos un moi bo resultado». En el rural, indica, «tomamos nota de cara a seguir traballando e corrixindo posibles eivas nese ámbito». Cuíña recordó que «Compromiso é un partido con vocación de goberno e non de oposición» pero «saberemos estar á altura do papel que nos encomendou o pobo de Lalín con absoluta responsabilidade, vocación de servizo público e defensa dos intereses xerais». Se tomarán un tiempo de reflexión para definir las líneas políticas estratégicas y las medidas organizativas reforzando la presencia en el rural donde achacó los resultados a una falta de estructura. Estarán vigilantes, después del aval de los vecinos a algunas de las políticas del PP, dijo, «para ver como se implementan determinado tipo de medidas».