El CIS estará prácticamente listo a principios de verano según Crespo

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

DEZA

miguel souto

El viernes visita las obras del edificio la conselleira de Infraestructuras

11 ene 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El viernes está prevista la visita a Lalín de la conselleira de Infraestructuras, Ethel Vázquez. El objetivo es supervisar la marcha de las obras de edificación del Centro Integrado de Saúde. El alcalde de Lalín, José Crespo, afirmaba ayer en Radio Voz que los trabajos están avanzando a buen ritmo y señalaba que «estará prácticamente rematado a principios do verán». Reconoció que le gustaría tener inaugurado el edificio para las municipales y que estuviera ya funcionando para las elecciones de mayo pero «non é posible».

El regidor puso en valor el trabajo desarrollado desde el gobierno local indicando que «eu fixen o traballo o mellor posible. Por min non quedou». Recordó que «a obra tivo que estar parada un tempo os precios dos materiais disparáronse...». Aún así calcula que «cando sexas as municipais pouco lle vai quedar».

Señala que «nós fixemos todo o que estaba nas nosas mans. Máis non se pode facer porque, como di o refrán: a gata co apuro pariu os seus fillos cegos» destacando que será una obra «que vai quedar para moitos anos». Asegura que «é un CIS dos primeiros que se fan en Galicia; queremos que alí se fagan propietarios, especialidades, queremos mellorar moito o que agora temos, e tamén, porque a consellería lle convén, desconxestionar Santiago». Su aspiración, señala, «é que sexa un centro de referencia. É un edificio para as medras e agora haille que meter nas tripas contido para que funcione como un edificio comarcal».

Viviendas sociales protegidas y el centro social de Carragoso en A Trigueiriza

Crespo salió al paso de las críticas de CxL preguntando por el centro social de Carragoso prometido por el gobierno local a los vecinos. El alcalde recordó que iba en el programa electoral del PP indicando que «puxémonos a traballar dende o minuto 1. Miramos varias posibilidades». Una era, dijo, un solar en un área de reparto en torno a la taberna Suso de Carragoso pero fue descartado porque su tamaño, luego miraron la posibilidad de adquirir un solar donde estaba O Mordisco pero también se descartó por su elevado precio. Finalmente, explica, se optó por utilizar uno de los solares que le corresponden al Concello de Lalín como parcelas dotacionales dentro del desarrollo del plan urbanístico de A Trigueiriza, donde se ubicará el nuevo hipermercado de Mercadona.

Uno de esos solares, apuntó el regidor, será utilizado para construir vivienda social protegida, y el otro solar para equipamientos se utilizará para construir allí el centro social. Indica que «no plan de Mercadona ao Concello tócanlle dous solares para vivenda protexida e un terceiro para equipamentos xusto enfronte de onde se vai enterrar ese transformador na Trigueiriza o Concello ten tres solares que cando se reciba a urbanización quédanlle ao Concello».

El proyecto del centro social,. Afirma Crespo, ya fue encargado a Arco «que ten a adxudicación destes proxectos» explicando que «xa está feito e ímolo a presentar a comezos desde ano» indicando que «vai valer para Carragoso e tamén un pouquiño para Cidade Xardín». Pide a Cuíña que «se informe antes de falar» y recuerda que mantuvo una reunión con los vecinos. Las viviendas sociales se harán en el caso de que haya demanda pero «de non habela poderase facer un parque provisional» destacando que «había un turrión enorme e agora queda alí unha zona ampla cunha praciña no medio para por uns banquiños e unhas árbores».

El BNG tacha de «vergonzosa» y de «acto electoral» la visita a las obras

El BNG tacha de «vergonzoso» y de «acto electoral» la visita que el viernes realizará el gobierno municipal con los conselleiros de Sanidade, Julio García Comesaña y la conselleira de Infraestructuras e Mobilidade, Ethel Vázquez a las obras del Centro Integrado de Saúde. El portavoz nacionalista, Francisco Vilariño, considera la visita como «unha tomadura de pelo á cidadanía de Lalín» debido, dicen, «ao retraso gravísimo e inxustificado que leva a construción de dito centro» que, apunta, «tiña que estar rematado en decembro do 2019».

Recordó que las obras estuvieron paradas y la Xunta tuvo que aumentar la partida quejándose de que el Concello «ten que pagar a urbanización da parcela». Explican que en la junta de gobierno del pasado 30 de diciembre «aprobouse unha nova adxudicación da mesma á única empresa que se presentou, Construcciones Ramírez S. L. por importe de 504.502 euros, o que supón que debido ao enorme retraso á hora de relas executadas, tiveran que volver a sacar dita urbanización por un importe superior de 144.120 euros». Recuerdan que «a anterior adxudicación de urbanización do CIS fora por 360.382 euros, un aumento escandaloso do 40% máis de gasto das arcas públicas municipais».

El BNG lalinense anuncia que rechaza la invitación a asistir a esta visita institucional y critica las deficiencias en materia sanitaria en la zona, incidiendo en los tiempos de demora en la atención de ambulancias, en algunos casos, «superiores a 50 minutos admitidos polo Sergas» pero que para los nacionalistas «son superiores a unha hora en moitos casos», el mal estado del actual centro de salud o la necesidad urgente en la zona de una ambulancia medicalizada.