El médico anónimo que dio su cara al matemático Rodríguez

R. R. LALÍN / LA VOZ

DEZA

Daniel González Alén

11 nov 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El cronista lalinense Daniel González Alén hacía ayer pública una petición: la de cambiar el busto del matemático José Rodríguez instalado en el parque de Bermés y poner otro cuya fisonomía se ajuste a la realidad. La demanda, que recoge de su amigo y colega Armando Vázquez, viene a cuento de que la representación de este hijo ilustre de Lalín y célebre científico no es la real.

González Alén recoge las palabras que le traslada la profesora de Val Miñor, Carmen Villanueva, que está ultimando una biografía del matemático y que señaló que «o que aparece representado no busto non é Rodríguez, senón un médico de Santiago que por un erro puxeron na Gran Enciclopedia Galega e aquí copiaron sen rigor».

Indagando en la cuestión, el cronista lalinense recogió también las opiniones de vecinos de Bermés. «Un informante medio en serio, medio en broma, que prefire quedar no anonimato dinos que ‘Parecese máis a José Faílde o que se fixera famoso no concurso Semáforo da TVE xunto a Cañita Brava que ao matemático Rodríguez'», apunta.

González Alén explica que «hai anos que sabemos que o busto que preside o parque que no ano 1989 se inaugurou en Bermés, non é o do matemático, pero non tendo coñecemento da existencia dun retrato do célebre matemático Pedro José Rodríguez González (Bermés, Lalín, 1770-Santiago de Compostela, 1824), fomos deixando pasar o asunto ata que, non hai moito tempo, se localizou un relevo coa imaxe de Rodríguez no Paraninfo da Universidade de Santiago, que se ten polo fillo ilustre de Lalín». Una razón, por la que añade, «agora, máis de trinta anos despois, coidamos que é preciso cambiar o busto».

Para el que está en el parque dedicado al matemático y construido a expensas de la Diputación de Pontevedra, entonces presidida por el lalinense Xosé Cuíña, parece ser _relata González Alén_ «que se tomou como modelo unha fotografía que figura na Gran Enciclopedia Gallega».

La escultura de este científico lalinense la ilustra la cara de otro. «Ao parecer _indica el cronista de Lalín_ dun médico de Santiago ou de Betanzos, que nada ten que ver co matemático de Bermés». Recuerda González Alén que en vida de Rodríguez «aínda non se facían fotos e os rostros que son coñecidos, son de pinturas e debuxos daquelas épocas distantes».

Daniel González presentó ya en el Concello de Lalín una propuesta pidiendo que se cambie el busto «cando sexa posible» y se instale en la calle de Lalín que lleva su nombre un panel con sus datos biográficos «como xa teñen os tamén notables Loriga e Aller diante dos seus monumentos».