El BNG alerta sobre la continuación del parque Cefiro que amenaza los montes

La Voz LALÍN / LA VOZ

DEZA

28 ene 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El BNG de Lalín calificó de apresurada la celebración del alcalde del municipio y del PSOE de la supuesta retirada de avales y, por lo tanto, la renuncia de la promotora eólica de continuar con los parques de Porcallos y Val de Folgoso en los montes de Goiás y Maceira. Los nacionalistas consideran que la amenaza eólica de estos montes sigue siendo la misma apuntando que el parque Cefiro, de otro promotor, sigue su tramitación.

Recuerdan que «foi o BNG que destapou a situación e liderou este conflito denunciando a ameaza, non só destes dous parques eólicos, senón nun terceiro, o parque eólico Cefiro de 56 MW, doutra promotora, que entraba en conflito cos dous primeiros».

Señalan que tanto Porcallos como Cefiro se disputaban prácticamente los mismos emplazamientos y que para la promotora de Cefiro «abríase o prazo para a solicitude de autorización administrativa previa e o estudo de impacto ambiental mediante o anuncio no BOE de 15 de xullo de 2021». En estos momentos, apuntan, se encuentra en el fin de la tramitación de la parte potestativa para que el Ministerio de Transición Ecológica avance en el expediente administrativo de autorización». En relación a este parque eólico, dicen, la Xunta manifestó «o seu rexeitamento por estar fora dunha zona aprobada de desenvolvemento eólico, máis dito posicionamento non resulta vinculante para o órgano ministerial responsable da súa autorización».

El BNG pide tanto al regidor lalinense como al PSOE, unos desde el Concello y otros «dende a súa proximidade ao ministerio responsable da tramitación destes parques» y ya que «tan supostos bos froitos deron as súas xestións» que pregunten si detrás de la retirada del aval y renuncia de uno de los promotores está la disputa entre promotores por un mismo territorio eólico. Entienden que de ser así sería muy diferente porque la renuncia sería solo para evitar entrar en confrontación de intereses.

Los nacionalistas aseguran que estarán tranquilos «cando vexamos publicadas as resolucións denegatorias destes parques eólicos» de Val de Porcallos, Cefiro y Val de Folgoso.