La Diputación apuesta por Toiriz como referente cultural y turístico

Rocío Perez Ramos
RoCío Ramos LALÍN / LA VOZ

DEZA

Miguel Souto

La musealización del castro de Silleda fue supervisada por Carmela Silva

16 abr 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La presidenta de la Diputación, Carmela Silva, supervisó ayer las actuaciones de musealización llevadas a cabo en Castro Toiriz en compañía del alcalde de Silleda, Manuel Cuíña. Silva achacó las críticas y la polvareda levantada por los trabajos en su día a la crítica política y a opiniones «subxectivas» preguntándose si «¿unha soa persoa pode dicir que estaba isto mellor que antes?» y afirmando que los trabajos supusieron «un cambio transcendental que pon en valor o patrimonio arqueolóxico». Afirmó que «este non era un proxecto arqueolóxico, non pretendíamos que fose unha actuación arqueolóxica. Está nun espazo fermosísimo, a paisaxe namora e ten a pegada da historia» señalando que «a min non é que me guste, encántame a intervención que se fixo aquí».

Carmela Silva defendió «a altísima calidade arqueolóxica con altos estándares» y la larga trayectoria, con importantes premios y reconocimientos, de la empresa adjudicataria. De esta firma apuntó que la obra «a fixeron arqueólogos, o seguimento o fixeron arqueólogos da Deputación e se fixo con todos os informes favorables de Patrimonio da Xunta» destacando que «a obra está moi ben feita e con moita calidade».

El alcalde de Silleda, Manuel Cuíña, agradeció a la Diputación y al Ministerio de Fomento esta actuación y tuvo palabras de agradecimiento para los propietarios de los terrenos afectados, especialmente para Alfredo Abeledo «que puxo toda a súa vontade para que este proxecto se levara a cabo» y para la asociación amigos do castro de Toiriz que durante años trabajaron por la puesta en valor de este enclave. Cuíña anunció la intención del Concello de realizar muchas actividades para el público en general destacando el disfrute que podrán tener en este espacio tanto vecinos como visitantes.

Un enclave que, dijo, «estará sempre coidado» y una actuación que «honra o xesto de boa vontade e altruísmo dos propietarios que cederon este espazo a pesar de ter sido presionados directamente polo que se estaba a facer aquí».

Cuíña espera que esta obra sea la primera de muchas otras recordando que el Concello cuenta con más de 30 castros catalogados, de los cuales el de Toiriz es el más grande.

Para Carmela Silva la musealización del castro «é toda unha aposta polo turismo sostible que amosa a cultura, a historia e o patrimonio, un turismo do século XXI que atrae visitantes que queren ter experiencias e vivir emocións».