El BNG avanza alegaciones contra los parques eólicos de Lalín

El diputado en el Congreso Néstor Rego visitó la capital dezana


lalin / la voz

El diputado del BNG Néstor Rego anunció ayer en Lalín la presentación de alegaciones a los parques eólicos de Monte dos Porcallos y Val do Folgoso, por su grado de afectación a parroquias lalinenses; como la de Goiás, además de los concellos de Silleda, Vila de Cruces, Rodeiro y Dozón. De la preocupación con la que viven los vecinos de Porcallos; en Goiás, la posible implantación de los macro aerogeneradores habló Ariadna Fernández; y lo hizo en primera persona por ser una de las afectadas, «os terreos dos que queren dispoñer son agrícolas e produtivos, e sen sequera informarnos queren arrasalos. Son empresas que collen o que precisan e vanse, pero a 450 metros da miña casa pasará unha liña. Está claro que para o goberno local e nacional os do rural somos invisibles».

El municipio de Silleda, más concretamente Carboeiro y Saidres, se verá también afectado por dicha infraestructura, según puntualizó la concejala nacionalista local Tania Cornado, que recordó que «o mosteiro de Carboeiro está sen electricidade pero estará rodeado de liñas, ata seis, que serán as de evacuación do parque. Xa instamos ao goberno local no último pleno a que presente alegacións». Para la concelleira nacionalista cruceña Carlota Salgado con ese proyecto se están expoliando los recursos naturales, y recordó un precedente: la lucha de los vecinos de Merza en el caso de Redesa. «Sabemos o que son as liñas de alta tensión por encima das casas, e as concentracións que protagonizaron os veciños no concello na súa loita». Apeló Carlota Salgado a que se busquen otras alternativas a un proyecto que agendó el Bloque, recordó el portavoz nacionalista lalinense Francisco Vilariño. «Isto saíu á luz porque o BNG o levou ao pleno do venres, por aquel entón non era urxente nin coñecido polo PP e agora convocan unha reunión, que se é para evitar o expolio benvida sexa», sentenció el concejal. Vilariño espera que los demás concellos afectados por esta macro instalación presenten también alegaciones, como hará su partido. Una cuestión que irá al congreso de la mano del diputado Néstor Rego, quien dijo que «é de xustiza facer frente a unha ofensiva para expoliar os nosos recursos». Animó a la movilización social, «que é a que ten máis peso, a pesar do que fagamos nós». Remachó que Galicia produce más energía de renovables de la que se consume por lo que no se puede permitir «estragar os nosos montes, que en ningún caso é en beneficio do noso país, en actividades que levan a cabo empresas que pagan impostos en Madrid e que só deixan destrución». Rego expuso que los parques afectarían a territorio sensible, con numerosas granjas y que «é vergoñento que o Ministerio para a Transición Ecolóxica permita unha ocupación para unha empresa que acaba de constituirse para isto. É un expolio vestido de verde». El BNG anunció que presentará alegaciones antes de un mes y pide a los vecinos que hagan lo mismo.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
31 votos
Comentarios

El BNG avanza alegaciones contra los parques eólicos de Lalín