Crespo acusa a Santalla de «falla de lealtade absoluta»

o. p. LALÍN / LA VOZ

DEZA

miguel souto

Dice que, a diferencia de CxL y BNG, el PSOE no puso sobre la mesa ni una aportación al plan de ayuda local

25 abr 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde lalinense, José Crespo, condenó la «falla de lealdade absoluta e lamentable» del PSOE de Lalín que vuelve a demostrar que «non sabe por onde anda nunha situación de extrema gravidade como a actual na que non foi capaz de poñer enriba da mesa nin unha soa aportación ao plan de axuda a comercio, hostalería, autónomos e pemes como si fixeron representantes de CxL e BNG na negociación». Indica que Santalla y PSOE demuestran, a juicio del regidor, que su único interés es «torpedear as negociacións e estar na mesa de partidos para defender as súas miserias políticas e non os intereses xerais dos veciños», cuando ?añade Crespo? con la nefasta y chapucera gestión que partido hace desde Madrid «tiñan que ser os primeiros en arrimar o lombo e deixar de lado as súas cores políticas e en esquecer uns proxectos como os que defende para dar prioridade ás necesidades de veciños, autónomos e empresas».

Crespo exige a Santalla disculpas y explicaciones al gobierno y a los demás partidos presentes en las negociaciones por su falta de lealtad al comentar unas reuniones sobre las que todas las formaciones se comprometieron a no comunicar hasta alcanzar un acuerdo. El alcalde lamenta que Santalla rompa la armonía de funcionamiento de las negociaciones «coa única intención de poñerse de campión e de vender o que non fixo, cando non foi capaz de ofrecer nin unha soa fórmula de axuda máis aló de que non lle toquen a herdanza do seu partido e de baleirar as arcas municipais para dificultar a acción do goberno na atención de outras cuestións que si son competencia municipal como a atención ás familias que o van pasar mal coa crise».

Explica que Santalla planteó propuestas ilegales como la supresión del IBI o fraccionar el pago de impuestos, que se ofrece ya desde el ORAL: «Unha demostración do nivel das suxestións socialistas que confunden todo e que non discriminan nin entre remanentes e superávit».

Los fondos aumentarán

Crespo subraya que no se cerró ninguna partida concreta para estas ayudas, que por petición de todos los partidos participantes y no solo del PSOE se intenta ampliar para disponer de los máximos fondos posibles para los colectivos económicos, de forma que sirvan para la reactivación económica. Dice que la expuesta por Santalla ?más de 600.000 euros? es una de las que se valoran y no responde a la totalidad, porque no hay una cifra cerrada.

Contrapone Crespo la actuación de Santalla con el «bo ton e gran vontade de negociación» de Cuíña y Vilariño que «se desfixeron das camisetas dos seus partidos para xunto ao goberno elaborar a mellor proposta en defensa dos veciños e dos sectores económicos», advirtiendo que no permitirá ninguna falta de lealtad más. Desde CxL y BNG recriminaron al socialista lo que interpretan como una deslealtad y ruptura de las reglas de juego.

Por su parte, Avelino Souto le replicó que la Delegación de Gobierno respondió a la Xunta en dos ocasiones que están prohibidos mercados como el sabatino, y le exigió que deje de engañar para «tapar as chapuzas de Madrid».