El ejército de Xenerais inicia el despliegue

Protagonizarán 24 atranques desde mañana hasta el 5 de marzo recorriendo a lo largo de un mes de Entroido un total de ocho concellos


Este venres, ás 20.30 horas, no Centro Cultural Vista Alegre de A Bandeira preséntase a última novela de Teresa Pérez Tilve, «O tecido dos soños», nun acto aberto ao público no que a autora estará acompañada polo membro da directiva da Asociación Vista Alegre Juan Liñares, a profesora Carmen Ares e a concelleira de Cultura do Concello de Silleda Mónica González.

Un libro no que se mistura realidade e ficción nun relato que é, á par, testemuña dunha época e evocación entrañada do vivido.

A narración comeza coa chegada de Laura, destinada como mestra a unha parroquia do interior pontevedrés, producíndose un choque de mundos entre a súa vida formativa anterior e a súa nova realidade. Laura ha descubrir axiña as precarias condicións nas que terá que desenvolver o seu labor de ensinante: a escola avellentada, ausencia de escusados, convivencia da aula coas cortes, a inexistencia do máis elemental material escolar e a desconfianza da veciñanza. Unha publicación editada por Edicións Fervenza, que contou coa colaboración do Concello de Silleda e a secretaría Xeral de Política Lingüística da Xunta de Galicia.

Por más de 1.100 metros cuadrados desplegarán sus tropas a partir de mañana el ejército de Xenerais da Ulla para lanzar sus «vivas» y protagonizar sus enfrentamientos dialécticos. Aunque ya mostraron sus armas la pasada semana en Área Central a modo de exhibición, la auténtica contienda a lo largo de ocho ayuntamientos -A Estrada, Boqueixón, Santiago, Silleda, Teo, Touro, Vedra y Vila de Cruces- comenzará mañana sábado. Las primeras refriegas serán en Vilanova (Vedra) y en O Castiñeiro (Santiago) y la última, el día 5 de marzo, en Fonte Díaz (Touro). En total, habrá atranques en 24 lugares durante este mes.

«O noso entroido é o máis longo de toda Galicia e a única Festa de Interese Galego que abrangue a máis dun concello», aseguró el concejal estradense Juan Constenla, que ejerció como portavoz de los representantes de los ocho ayuntamientos junto a la edil de Teo Iria Otero en el acto celebrado en el pazo de Raxoi compostelano.

Concurso fotográfico

Una de las novedades que han incorporado este año es la convocatoria de un concurso fotográfico, según anunció Iria Otero. Las imágenes más votadas serán las ganadoras de cenas y lotes de productos de los ocho ayuntamientos. También incidió en la creación de una Escola de Xenerais en Vedra para acercar este carnaval tradicional a las nuevas generaciones.

Por su parte, el presidente de la Asociación Xenerais da Ulla de Santiago, Suso Cebeiro, destacó que este entroido tradicional «é algo que realmente se vive e estas tradicións non se poden perder». Una actividad que enmarcó también en la lucha «por un rural vivo». Además, animó a luchar para que la cita, ahora de Interese Turístico de Galicia, consiga también la distinción a nivel de España. En ese sentido, aseguró que despertó mucho interés en Fitur. El concejal de Fiestas de Santiago, Gonzalo Muíños, recordó que Santiago recuperó dos atranques en los últimos años y ahora son cinco: Aríns, Marrozos, O Eixo, Angrois y O Castiñeiriño.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

El ejército de Xenerais inicia el despliegue