El PSOE estradense critica que el 30 % del presupuesto total no se ejecute

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

miguel souto

Acusa a Blanco de hacer una valoración de la Conta Xeral del 2018 falaz y engañosa

08 ago 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

El PSOE de A Estrada considera «falaces» los datos que da el gobierno municipal sobre la Conta Xeral del 2018. El portavoz, Luis López Bueno, asegura que las explicaciones del gobierno sobre el asunto intentan confundir, ya que «non son mentira nin son certas». Según el PSOE se trata de un documento técnicamente bien conformado pero que «detrás de si esconde políticas dun goberno ao que non lle preocupan os veciños». «Un 30 % do orzamento total non se executa e un ano máis chega tarde, xa que o prazo para a rendición da Conta Xeral do 2018 rematou legalmente o 15 de maio de 2019».

López Bueno aclara que cuando el gobierno elabora el presupuesto con una previsión de ingresos de 12.800.000 euros ya sabe que ingresará más a posteriori con los fondos que proceden de la Diputación, la Xunta, el Estado y la Unión Europea. Por eso considera que los datos triunfalistas del gobierno, no se puede decir que sean mentira «pero son simplemente fogos artificiais que recollen a parte bonita agochando o que non lles interesa que se coñeza». «A realidade é que a pesar de ingresar 22.000.000 de euros só executan 15.000.000», indica.

Por otra parte, el portavoz socialista ironiza haciendo notar que «en calquera departamento financieiro dunha empresa, elaborar un orzamento anual que resulta desviarse un 40 % é causa de despido inmediato».

López Bueno asegura que las cifras reales de ejecución son de un 70% del presupuesto total y destaca que las partidas que alcanzan mayor ejecución son de gasto, mientras que las inversiones «quedan nun raquítico 30,89 %». «Que os investimentos sexan extraordinariamente baixos favorece que haxa bos resultados económicos, xa que se non hai investimento non hai que pagalo. A cara negativa é que os veciños non reciben servizos novos nin teñen mellores instalacións municipais», subraya López Bueno.

Por otra parte, los socialistas lamentan «o inmenso número de reparos de intervención aos pagos que fai o Concello». Entre estos últimos, destacan los pagos a abogados «para defender ao Concello nas súas múltiples causas xudiciais» y lamentan que «fanse pagos con reparos e pérdense sistematicamente todos os xuízos».

Sobre los remanentes, los socialistas vuelven a poner en duda la buena gestión económica del gobierno actual. «Como é evidente, se non hai investimento, hai capacidade de aforro», dicen. El PSOE destaca además que existe un millón de euros en créditos de dudoso cobro -derechos de imposible o difícil recaudación- y que la inexistencia de un inventario actualizado favorece el maquillaje del balance de situación. Los socialistas proponen habilitar el remanente real -remanente de tesorería para gastos generales, de 2.895.642 euros- y destinarlo a realizar inversiones para atender las necesidades de saneamiento o abastecimiento de agua, en la medida en la que lo permita la ley.

López Bueno también tacha de «falaz» la afirmación de que los impuestos están congelados. «O tipo impositivo está conxelado, é certo, pero con Cristóbal Montoro como ministro de Facenda levouse a cabo a revisión catastral que aumentou o valor de todas as edificacións, coa consecuencia de que o Concello ingresa máis por impostos dos veciños e veciñas», explica el socialista.

Móvete recomienda al gobierno mejorar los servicios antes de presumir de cifras

Móvete critica que el gobierno hable de cifras generales para presumir de superávit y remanentes «mentres os servizos, que deberan ofrecer calidade de vida aos veciños, están desatendidos e funcionan dun xeito insuficiente». La portavoz, Mar Blanco, destaca que el Concello tiene la obligación de cumplir los indicadores de los que presume el edil de Facenda, pero a la vez tiene que ofrecer servicios eficientes que mejoren la calidad de vida de los vecinos. «E isto non é así», dice. «Mentres estes servizos sexan ineficientes non hai razón para presumir de cifras, a non ser que se teña a intención de manipular a situación real do Concello», añade.

«Non é ético presumir de aforro mentres hai persoas dependentes esperando pola Axuda no Fogar. Nos últimos anos a lista de agarda do SAF non para de medrar e o goberno non fixo nada por ampliar o servizo», indica Mar Blanco. «Outras cuestións básicas nas que é preciso investir antes de presumir de aforro son o servizo de limpeza e recollida de lixo e a mellora de pistas que quedaron fora dos plans electorais de asfaltados», añade Móvete.

Por otra parte, Mar Blanco destaca que la Conta Xeral del 2018 refleja como gran parte de los pagos realizados por el Concello «incumpren o estipulado na lei de contratos ao adxudicarse a dedo». «Estas irregularidades sáennos caras aos veciños porque a adxudicación, en moitos casos, non ten en conta a oferta máis vantaxosa», dice.