UU. AA. y cooperativas solicitarán controlar la proliferación de jabalíes

amelia ferreiroa LALÍN / LA VOZ

DEZA

Miguel Souto

Sindicato y cooperativistas se reunirán para estudiar acciones reivindicativas

27 jun 2019 . Actualizado a las 17:14 h.

«Non sei se temos que sacar os tractores á rúa pero algo hai que facer». Son palabras contundentes del secretario de ganadería del sindicato Unións Agrarias, Javier Iglesias, ante la tensión que se vive en la zona por los destrozos que causa el jabalí en pastos, maizales y huertas. Iglesias tiene previsto mantener un encuentro la próxima semana con representantes de las distintas cooperativas para «decidir entre todos o que podemos facer», sentenció. Lo que parece claro es que nadie está por la labor de esperar más ante una situación conocida «que pasou a ser unha praga que cada día cobra máis dimensión».

Para el sindicalista la única solución para controlar la superpoblación de los jabalíes pasa por reducir su número de manera drástica. «O que chama a atención é que despois de falar coas consellerías non sei cantas veces non se den facilidades para reducilos, e non é só polos estragos que causa senón tamén polo riscos sanitarios e os accidentes de tráfico que producen nas estradas». El presidente de Xuncoga Manuel Fernández, que pedía el pasado martes una solución inmediata al problema y actuaciones contundentes al tener que resembrar tres hectáreas de maíz en una finca de su propiedad en Castro de Cabras, aludía a que «o medo aos ecoloxistas parece que é o que impide tomar decisións rotundas para controlar estes animais». Una opinión que comparte el secretario de ganadería de Unións Agrarias: «penso que hai un medo terrible ao mundo ecoloxista e a súa capacidade de difusión, senón non atopamos outra explicación para que non se faga outro tipo de cousas para reducir esta poboación».

Agricultores de la comarca optaron por no sembrar maíz después de que sus fincas fueran arrasadas en varias ocasiones. Una acción que Javier Iglesias no comparte al entender que no es una solución al problema planteado y que hay que buscar otro tipo de salida. «Non sementar millo é un dano indirecto para a explotación e para a boa alimentación do gando, pero non é menos certo que moita xente deixou de sementar por cansazo».

La orden de vedas permite a las sociedades de caza pedir batidas inmediatas

El pasado 31 de mayo se publicó la orden de vedas para 2019/2020 en la que figura un listado con los concellos en los que se pueden tomar medidas excepcionales para controlar los daños realizados por jabalíes. Los concellos dezanos figuran en dicho listado, insiste el presidente de la Sociedad de Caza de Dozón, José Rodríguez, «polo que podemos pedir batidas inmediatas sin necesidade de máis, só con poñerse en contacto co presidente da sociedade é suficiente, sempre e cando o afectado non denuncie o dano en que entón hai que esperar». José Rodríguez entiende que la administración está, por primera vez, dando más facilidades para controlar la fauna salvaje pero reclama que se aumenten los cupos de capturas.