Magariños augura que la «desfeita» de la alameda será el Titanic de López

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

miguel souto

El BNG pide la dimisión del alcalde por el picado de la piedra y la tala de árboles

14 ene 2019 . Actualizado a las 19:03 h.

El edil estradense del BNG, Xosé Magariños, exige al gobierno del PP que asuma responsabilidades por lo que considera «unha desfeita» en las obras de ampliación de la alameda.

Magariños explica que «o BNG leva dicindo desde 2015 que esta obra faraónica non era prioritaria habendo como hai tantas necesidades que cubrir na vila». Cita como ejemplo los cortes en el suministro municipal de agua que sufren los vecinos «cada poucas semanas». «É un despropósito gastar máis de tres millóns de euros para levantar a pedra dunha praza que estaba en perfectas condicións para substituíla por cemento», considera Magariños, recordando que la plaza se había reformado siendo alcalde el popular Ramón Campos y José López -ahora alcalde- edil de aquel grupo de gobierno. «Sinceramente, non creo que o seu mentor político estea moi contento pola desfeita causada», comenta Magariños.

Consternación vecinal

El edil del BNG asegura además que la tala selectiva de árboles en la alameda «está a causar unha profunda consternación na Estrada». Según Magariños, en algunos casos se trata de árboles centenarios. «Veciños e veciñas, xa dunha certa idade, que falaron comigo nos últimos días, explicáronme que esas árbores levan aí toda a vida, forman parte dos recordos da súa infancia, esnaquizados por un goberno que confunde modernidade con desfacerse do noso patrimonio cultural e natural, e que só ten ollos para o cemento», dice. «É incomprensible o que fixeron e por iso pedimos a súa dimisión, xa que estas árbores encaixaban perfectamente dentro do proxecto megalómano do alcalde do que tanto presume nas redes sociais», explica el edil nacionalista.

Cartón piedra en lugar de alma

«Agora será un proxecto sen alma, teremos unha alameda de deseño con árbores de cartón pedra», añade Magariños.

El edil del BNG recuerda que la alameda fue el proyecto estrella vendido por el alcalde en las últimas municipales, pero considera que «a desfeita causada estou seguro de que será o seu Titanic, será o que poña a López na oposición, xa que nin as súas propias bases electorais están contentas coa xestión deste proxecto».

Magariños insiste en que la Edusi «é un fraude». «Xa o dixemos desde o principio e o tempo confírmao. Un proxecto que presume de ser social, ecolóxico, verde, sustentábel, non pode ter como actuación estrela unha alameda de cemento», afirma. «Nós xa hai tempo que nos botamos fóra da comisión xestora porque a participación social da que presume este proxecto é unha quimera, un paripé do PP», asegura Magariños.

Móvete atribuye el malestar vecinal con el proyecto a la prepotencia del alcalde

Móvete (Movemento Veciñal Estradense) atribuye la «desfeita» de la reforma de la alameda y su entorno y el malestar vecinal a la prepotencia y falta de sensibilidad del alcalde.

La portavoz, Mar Blanco, considera que una obra de tales dimensiones -tanto por los más de 3,5 millones de presupuesto como por el cambio de imagen que supone- requiere «un mínimo de consenso social que o alcalde desprezou». «O malestar veciñal causado pola reforma da Praza do Concello puido terse evitado de poñer en marcha mecanismos que facilitaran a participación e comprometeran e involucraran á sociedade en todo o proceso, en vez de impoñelo unilateralmente», considera Móvete.

La formación que lidera Mar Blanco recuerda que, desde la aprobación de la expropiación de los terrenos, insistió en la necesidad de habilitar mecanismos para facilitar la participación ciudadana para ampliar las posibilidades de usos y actividades en este espacio a través de las aportaciones recogidas.

En su momento, Móvete había lamentado que se derrumbase el chalé de la alameda que, en su opinión, podría haberse convertido, por ejemplo, en Casa da Xuventude.

«Por parte do goberno non houbo o máis mínimo interese en escoitar a ninguén. Nin aos grupos da oposición nin aos veciños», lamenta Mar Blanco.