Usag dice que ya hay oferta financiera al agro pero «non se colle porque non se dá devolto»

lalín / lA voz

DEZA

23 oct 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

El presidente de Usag, Leandro Quintas, considera que los bancos empezaron a ofrecer crédito al sector agrario pero que «a xente dí que non se pode acoller ao crédito porque cos prezos que ten o leite non os da devolto». Los bancos, dice el sindicalista y ganadero, dicen que se trata del sector menos endeudado pero «non é por ter cartos, é por pasar carencias» por lo que aconseja que se haga una lectura real del sector señalando que «non se collen créditos porque non se dan pagado».

Sitúa la base del problema en que los precios de la leche cayeron en picado: «chegaron a estar fai pouco a 39 céntimos o litro e xa hai cooperativas por Galicia cuios socios cobran a 29».

Quintas no limita el problema a la leche. Apunta también a los preciso de la carne y sitúa un ingreso habitual en las explotaciones como es el de las vacas de desvieje que «estánse pagando cos prezos peores do ano e de moitos anos, a así é imposible resistir». Asegura que los contratos lácteos no son solución «e vense demostrando durante anos, que marean co tema pero nin gandeiros firma a baixa nin industrias firman a alza». Hay un cuello de botella «que teñen amarrado as distribuidoras, auténticos tiburóns económicos. A distribución tennos nas súas fauces e a ministra Tejerina debía pensar no leite e non só nas hortalizas e nos cítricos».