Unións Agrarias se opone tajantemente a la bajada láctea que anunció Lactalis

lalín / la voz

DEZA

Román Santalla, de UU. A.A.
Román Santalla, de UU. A.A. m. m.< / span>

20 mar 2013 . Actualizado a las 07:00 h.

La empresa Lactalis, que incorporó Puleva convirtiéndose con Larsa en principales referentes locales por cuota de mercado, había anunciado a sus proveedores la pasada semana una bajada en litro para los contactos del segundo trimestre de una peseta en litro (6 euros tonelada) creando malestar sectorial.

Unións Agrarias aseguró ayer a través de su secretario comarcal, Román Santalla que detectan «un nerviosismo bastante preocupante» entre los productores y que a día de hoy «ningunha industria baixa o prezo de abril, non falamos de primeiros compradores senón de Central Lechera Asturiana, Pascual, Danone, Lagasa... ningunha baixa, e moitas anunciaronnolo con chamadas á tranquilidade».

«O tema está aberto»

Santalla reconoce que su organización mantiene contactos con Lactalis-Puleva y «o tema está aberto». Pero señala en primer lugar que Unións Agrarias «oponse taxantemente a baixada. Se todos os demáis non baixan e Puleva si estamos claramente en unha empresa que plantexa un camiño a seguir para as demáis».

También asegura que dentro de los acuerdos con consellería y ministerio se se están teniendo en cuanta los costes de producción y es «o que argumentan o resto das industrias para non baixar prezos». Con costes al alza y perspectiva de subida de la leche en Francia «neste momento calquer industria que se parece de querer operar nun país, de respetar aos gandeiros e consumidores ten que operar como o resto das empresas dese país», dice Santalla. Y asegura querer mantener un tono «tranquilo», por que están abiertas conversaciones pero reconoce que las organizaciones agrarias, si no hay una salida a esta cuestión, «xuntaránse».

Entiende asimismo que los gobiernos de Galicia y España «non se manterán de brazos cruzados, ó mellor a forza foiselle por a boca, esperemos que non...» porque o impacto en Galicia desa baixada e moi grande o ter esta empresa máis do 20% da producción. Y proclama Santalla que «na terra de lobos hai que ouvear como todos: en prezos teñen que ser leais e indo por baixo calquera pode ser gallito pero se alguén a fai, que a pague, ton ten porque pagala o gandeiro».