La Xunta pide diálogo para resolver el BIC de Sargadelos

a. s. rodríguez LA VOZ

CULTURA

MIGUEL MIRAMONTES

Apela al administrador y al Concello de Sada a consensuar un acuerdo

08 sep 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

La Consellería de Cultura apela al diálogo para evitar el cierre del museo Carlos Maside, integrado en el centro de Sargadelos de Sada. Durante los últimos días, la propiedad del conjunto fabril y el Concello se han acusado mutuamente de perjudicar la sede de O Castro. El gobierno local y fuerzas políticas como el BNG insisten en la catalogación de bien de interés cultural (BIC) de las naves, incluida la fábrica, mientras que el administrador único de Sargadelos, Segismundo García, ve peligrar el rendimiento de la sede, llegando a tachar la catalogación BIC como «impedimento formidable» para agilizar los procesos productivos.

La Xunta invitó a ambas partes implicadas a resolver estas diferencias a través del diálogo «coa intención de conseguir o mellor para o museo Sargadelos-Carlos Maside. Co esforzo de moitas persoas téñense dado grandes pasos nos últimos meses a así debería seguir», indican fuentes de la Consellería de Cultura, cuyo director xeral, Anxo Lorenzo, señaló recientemente que aún no dispone de «informes técnicos acreditados» que justifiquen la ampliación del BIC.

24 meses de alegaciones

El procedimiento de declaración BIC del Museo Carlos Maside está incoado desde agosto. «Desde ese momento e, como dita a Lei de Patrimonio Cultural de Galicia, abriuse un período para presentar alegacións dentro do proceso máximo de 24 meses para resolver o expediente», señalan fuentes autonómicas.

«Na Xunta sempre fomos parte da solución: cun intenso e minucioso traballo dos técnicos para a declaración BIC e colaborando economicamente e animando un proxecto tan relevante para a cultura galega, así como apoiando a reapertura do museo. Por iso, confiamos en que os responsables do museo e o Concello de Sada sexan quen de achegar posturas», señalan las mismas fuentes.

Visión municipal

El alcalde de Sada, Benito Portela (Sadamaioría) destacó esta semana que la fábrica de Sargadelos en Cervo «goza da cualificación de BIC para todo o seu conxunto, mantendo sen problema a actividade». «E a mesma que se está a solicitar para non permita que no Castro se manteña dita actividade industrial», apostilla el regidor, quien insta a la Xunta a que impida el cierre del museo Carlos Maside.

«Tentar facer crer que a defensa do patrimonio galego, neste caso mediante a solicitude da declaración de BIC dun complexo industrial, pode ser algo negativo para o seu futuro é, cando menos, un xeito pouco ético de actuar», indica Portela, quien asegura que el plan general de Sada, aprobado en el 2017, ya había clasificado el suelo de la fábrica como urbano, uso industrial, «garantindo a actividade do complexo e a conservación dos postos de traballo», concluye el alcalde de Sada.