As montaxes «Cigarreiras» e «Othello», favoritas nos premios María Casares

G. Novás REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Foto de familia tomada na festa dos finalistas dos premios de teatro María Casares.
Foto de familia tomada na festa dos finalistas dos premios de teatro María Casares.

Catorce espectáculos competirán na gran gala do teatro galego, o 2 de xuño

27 abr 2022 . Actualizado a las 23:25 h.

Os espectáculos Cigarreiras, das compañías Contraproducións e Teatre Romea, e Othello, de Voadora, coas cadansúas oito candidaturas, preséntanse como favoritas na 26.ª edición dos premios de teatro María Casares, cuxa gala se celebrará o próximo 2 de xuño no Rosalía de Castro da Coruña. Non moi lonxe se sitúan A lúa vai encuberta, de Incendiaria e A Quinta do Cuadrante, que acada sete, e Terceiro acto, do Centro Dramático Galego, que suma seis mencións.

A gran noite dos María Casares —no ano do centenario da mítica actriz coruñesa— fará esquecer a moi dificilmente explicable ausencia absoluta do teatro galego na listaxe dos 65 finalistas nas vinte categorías a concurso da 25.ª edición dos premios Max das artes escénicas, de ámbito estatal, que fixo pública hai tres días a SGAE.

As candidaturas dos María Casares déronse a coñecer este mércores en Santiago na festa de finalistas —cita xa tradicional neste certame profesional organizado pola Asociación de Actores e Actrices de Galicia (AAAG) dende a súa creación en 1997—, na que emerxeu Cigarreiras, unha montaxe baseada na novela de Emilia Pardo Bazán La Tribuna, cuxa adaptación e dirección correron a cargo de Cándido Pazó e pon a sete actrices en escena, «conxugando o ton propio dun drama individual e colectivo con outros máis frescos e lixeiros, incluso cómicos por momentos, tan característicos da narrativa de Pardo Bazán», sinala a compañía galega. Pelexará pola vitoria nos apartados de mellor dirección e espectáculo, no de actriz protagonista por partida dupla (Susana Dans e Tamara Canosa), e tamén en escenografía, adaptación-tradución, maquillaxe e vestiario.

Othello, de Voadora, nunha versión de William Shakespeare que firma Fernando Epelde e dirixe Marta Pazos, tamén conseguiu oito finalistas, en dirección, adaptación-tradución, música orixinal, actor secundario, maquillaxe, vestiario, escenografía e iluminación.

Tras estas dúas producións vén A lúa vai encuberta, que se ergue sobre o texto de Manuel María con dramaturxia de Vanesa Sotelo e dirección de Tito Asorey e que aspira a sete estatuíñas ao concorrer nos apartados de dirección e espectáculo, adaptación, actor protagonista e secundario, iluminación e música orixinal.

Cun finalista menos está Terceiro acto, que pugna nas categorías de espectáculo, actriz protagonista, actor protagonista por partida dupla (Eduardo Rodríguez Cunha, Tatán, e Roberto Leal), texto orixinal e escenografía.

 

A que segue é a relación de finalistas por montaxes:

Cigarreiras, de Contraproducións e Teatre Romea (8 finalistas): espectáculo, dirección (Cándido Pazó), actriz protagonista (Tamara Canosa e Susana Dans), adaptación/tradución (Cándido Pazó), escenografía (Dani Trillo), vestiario (Martina Cambeiro) e maquillaxe (Martina Cambeiro).

Othello, de Voadora (8 finalistas): dirección (Marta Pazos); actor secundario (Hugo Torres), adaptación/tradución (Fernando Epelde), música orixinal (Hugo Torres), iluminación (Nuno Meira), escenografía (Marta Pazos), vestiario (Silvia Delagneau) e maquillaxe (Silvia Delagneau).

A lúa vai encuberta, Incendiaria e A Quinta do Cuadrante (7 finalistas): espectáculo, dirección (Tito Asorey), actor protagonista (Davide González), actor secundario (Tito Asorey), adaptación/tradución (Vanesa Sotelo), música orixinal (Davide González) e Iluminación (Laura Iturralde).

Terceiro acto, do Centro Dramático Galego (6 finalistas): espectáculo, actor protagonista (Roberto Leal e Eduardo Rodríguez Cunha, Tatán), actriz protagonista (Belén Constenla), texto orixinal (Andrea Jiménez e Noemi Rodríguez) e escenografía (Marta Pazos)

O charco de Ulises, do Centro Dramático Galego (2 finalistas): actriz secundaria (Mónica Camaño e Raquel Espada)

Comando Comadres, de Matrioshka Teatro (2 finalistas): actriz secundaria (Anabell Gago) e maquillaxe (LaPelu F. Silva)

Quixote, de Pedras de Cartón (2 finalistas): vestiario (Diego Valeiras) e espectáculo infantil.

A parábola do angazo, de Talía Teatro (1 finalista): texto orixinal (Araceli Gonda, Marta Lado, Jose Prieto, Diego Rey, Séchu Sende e Artur Trillo).

Morgana en Esmelle, de Sarabela Teatro (1 finalista): actor secundario (Fernando Dacosta)

A cazola de Lola, de Tanxarina (1 finalista): música orixinal (Ailén Kendelman).

Soga e cinsa, de Aporía Escénica (1 finalista): texto orixinal (Diana Mera)

Seva me Servabo te, do Centro Dramático Galego (1 finalista): iluminación (Laura Iturralde)

Cubo, de Elefante Elegante (1 finalista): espectáculo infantil

Hugo, de Os Náufragos Teatro (1 finalista): espectáculo infantil.