«As literaturas ibéricas están illadas, totalmente no caso de Galicia e Portugal»

CULTURA

.

Luciano Rodríguez traduce a Àlex Susanna y critica el nulo nexo entre culturas peninsulares

31 ago 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Entre los muchos libros que quedaron confinados por la pandemia del coronavirus está Miradas que duran. Mirades que duren (Espiral Maior), una edición bilingüe catalán-galego con poemas del polifacético escritor Àlex Susanna (Barcelona, 1957). El profesor de la Universidade da Coruña Luciano Rodríguez es el autor de la selección, tradución y edición de unos versos que pertenecen a los ocho poemarios publicados por Susanna entre los años 1987 y 2016. Este poeta catalán, premiado por el PEN Club de Galicia, es un inquieto gestor cultural con una actividad que va desde fundar y dirigir la editorial Columna hasta poner en marcha el Festival Internacional de Poesía de Barcelona pasando por comisariar exposiciones de artistas como Maillol o Francesc Todó.

Susanna ya formó parte de otro libro de Luciano Rodríguez, Horizontes poéticos (Xerais), «unha viaxe á poesía ibérica actual a través da parcialidade de cinco voces que forman parte dunha xeración emerxente e son o suficientemente representativas nas súas respectivas áreas lingüístico-literarias», decían los editores de un volumen que hoy se halla descatalogado. En aquel libro, Luciano Rodríguez analizaba, entre otras cosas, la situación «das linguas, que teñen detrás unha literatura dentro dun territorio que se chama península Ibérica».

Han pasado dos décadas desde que Rodríguez tendió «aquela vía de comunicación entre autores, un de cada lingua; eran persoas que estaban moi ao tanto do que pasaba e tiñan contacto con moita outra xente», recuerda. Eran Luis García Montero, representando a la literatura española, Felipe Juaristi a la vasca, Fernando Ponte do Amaral a la portuguesa, el citado Àlex Susanna a la catalana y eligió «para Galicia unha muller que sempre me pareceu moi boa poeta e que é Pilar Pallarés» [Premio Nacional de Poesía 2019 por su obra Tempo fósil].