Xaquín Núñez Sabarís: «Valle non perdeu a capacidade de sorprender ao lector»

La Voz

CULTURA

Xaquín Núñez Sabarís é membro do Grupo de Investigación Valle-Inclán da USC
Xaquín Núñez Sabarís é membro do Grupo de Investigación Valle-Inclán da USC SANDRA ALONSO

El especialista en la obra de Valle-Inclán destaca la capacidad renovadora del escritor gallego

01 jun 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Xaquín Núñez Sabarís había leído a Valle-Inclán, como a otros grandes autores, pero fue en el último año de carrera, con un curso monográfico sobre el escritor, cuando comenzó a orientar sus intereses académicos sobre su obra. «Gústanme os escritores que son esixentes cos lectores, que lles propoñen retos e superan os seus horizontes de expectativas», describe. «E niso Valle-Inclán é un mestre absoluto», añade. Núñez Sabarís apunta especialmente ao Valle de madurez: «Poderías pensar que alguén, pola súa idade e sona, podería levantar o pé do acelerador. Pero non, ocorre xustamente o contrario. Non perde a capacidade de sorprender ao lector, o de onte e o de hoxe, movido por un continuo afán de superarse, que o leva ao esperpento, por exemplo».

 El esperpento arranca de la insatisfacción de ver cómo la tragedia, la política, la poesía, se habían convertido en mera retórica. «Valle sabe que acadar unha nova ética só se pode conseguir a través dunha nova estética», explica Núñez Sabarís. Valle-Inclán toma elementos diversos -Hamlet, el folletín, la Divina Comedia, la Biblia...- que integra «de forma fascinante» en un nuevo discurso que mezcla elementos de la tragedia con personajes grotescos: nace el esperpento.

Núñez Sabarís reivindica además a Valle-Inclán no como alguien «alleo á cultura galega», sino dentro de una percepción de su obra que no se puede explicar sin Galicia y su cultura.