Aínda que non é unha referencia máis que indirecta, sobre Beleza vermella paira nalgúns intres o caso Asunta. De feito, algúns dos personaxes chegan a comentalo na historia. «Foi un caso que conmocionou a cidade», lembra Portabales. «Son desas cousas que sempre ves lonxe, pero cando ocorren a 500 metros da túa casa é cando te decatas de que esas cousas pasan e poden pasar preto de ti», explica. Casos ademais que rachan co estereotipo que asocia crime e marxinalidade, un tópico que a escritora esquiva ao situar a cerna do seu caso nunha familia burguesa.
Personaxes
Beleza vermella constrúese sobre capítulos curtos -Portabales cultivou durante moito tempo o microrrelato- pero, a diferenza de Sobrevivindo, a planificación foi máis libre. Se para a novela por entregas a escritora chegou a trazar toda a trama nunha folla de cálculo, desta vez deseñou a historia pero logo os personaxes foron desenvolvéndose durante o proceso de escrita. Algún que de primeiras estaba chamado a un papel secundario acabou adquirindo un peso maior.