Feijoo lamenta las interpretaciones «exclusivas» de la obra de Castelao

Invita a la oposición a escuchar este viernes su discurso sobre la muestra y asegura que él no va a silenciar el fascismo

Feijoo recibió críticas por sus palabras sobre el cuadro de Castelao durante la recepción de la obra
Feijoo recibió críticas por sus palabras sobre el cuadro de Castelao durante la recepción de la obra
M. García
santiago / la voz

El presidente de la Xunta está sorprendido por la reacción de Luís Villares (En Marea) y Ana Pontón (BNG) tras el acto simbólico de la recepción de la obra A derradeira leición do mestre, que forma parte de la exposición Castelao maxistral, que se inaugura este viernes en el Gaiás. Feijoo ofreció un breve discurso en este acto en el que, a juicio de los dos portavoces, se hizo una interpretación ligera del simbolismo del cuadro.    

Feijoo aseguró que él no tiene ningún problema en denunciar el fascismo, y cree que el objetivo de poner el foco en esa pieza de Castelao es recordar a todos los gallegos lo que ocurrió durante la Guerra Civil. El líder gallego lamentó que se desvíe la atención sobre el hecho de que vaya a exponer por primera vez en la comunidad, «unha oportunidade histórica que a ninguén debera molestar», y puso en entredicho que se sigan haciendo interpretaciones «exclusivas» sobre la obra del rianxeiro, en este caso pintada en el exilio. «Castelao é patrimonio de todos, non dos nacionalistas nin de partido ningún», dijo antes de insistir en que él no va a silenciar el fascismo, como quedará reflejado en el discurso de esta mañana, según adelantó. Al menos, ironizó, «imos mellorando» respecto a los incidentes que se produjeron en 1984 cuando llegaron los restos de Castelao a San Domingos de Bonaval.

Las críticas al discurso de Feijoo en el acto protocolario no llegaron únicamente desde En Marea y BNG. La Agrupación Cultural Alexandre Bóveda también se pronunció denunciando «a terxiversación que o goberno do Partido Popular fai da nosa historia e das figuras de Castelao e Bóveda». Considera que el hecho de no mencionar la represión fascista supone ocultar que está inspirada en una estampa de Galicia mártir y que representa un homenaje directo del intelectual de Rianxo a Bóveda, asesinado el 17 de julio de 1936. «É unha manipulación absoluta e unha ignominia que se oculte o verdadeiro significado desta obra e se oculte coa pretensión de homenaxear á profesión docente», asegura en un comunicado.

«A derradeira leición do mestre» de Castelao atópase co país ao que deu voz

Montse garcía
O cadro foi desembalado este mércores na Cidade da Cultura, onde se poderá ver a partir deste venres
O cadro foi desembalado este mércores na Cidade da Cultura, onde se poderá ver a partir deste venres

En Marea e BNG critican a explicación «descafeinada» que Feijoo deu sobre o cadro

O 17 de agosto de 1945 presentábase en Bos Aires con motivo do Día dos Mártires Galegos o óleo A derradeira leición do mestre. Alfonso Daniel Rodríguez Castelao, a pesar da súa cegueira, recreou nun cadro de grandes dimensións a estampa número 6 do seu álbum Galicia mártir, publicado en Valencia en 1937, no que denunciaba a represión exercida polo bando franquista. Este mércores, despois de 73 anos, era a primeira vez que se vía en Galicia ese lenzo no que dous nenos choran ante o cadáver do seu mestre asasinado. Un feito histórico, tal e como o definiu o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, que presenciou a desembalaxe da obra na Cidade da Cultura, nun acto no que tamén participaron pola importante simboloxía da peza representantes dos grupos parlamentarios da oposición -En Marea, PSdeG e BNG-, outros membros do executivo e representantes do Centro Galicia de Bos Aires, institución propietaria da pintura.  

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
8 votos
Comentarios

Feijoo lamenta las interpretaciones «exclusivas» de la obra de Castelao