Miguelanxo Prado: «O premio nacional axuda a vencer os prexuízos arredor do cómic»

Xesús Fraga
xesús fraga REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

Prado obtén o galardón pola «mestría técnica» e o «carácter poético» de «Ardalén»

01 nov 2013 . Actualizado a las 07:00 h.

Máis de tres anos de traballo e unha forte implicación persoal investiu Miguelanxo Prado en Ardalén, unha obra singular que marca un cumio na súa carreira, a xeito de summa do seu universo como creador. En abril foi elixida no Salón de Barcelona a mellor obra nacional do 2012, e onte sumou o Premio Nacional de Cómic, cuxo xurado destacou o seu «carácter poético» a «mestría técnica no uso do color». Prado, que onte se atopaba de viaxe e soubo da concesión mentres almorzaba no hotel, tomouse o galardón con evidente alegría pero tamén cunha saudable dose de sentido común. «Aínda que leves moitos anos de traballo, sempre existe un compoñente de dúbida e inseguridade, que o galardón contribúe a paliar, como un analxésico», sostén.

-¿É necesaria a visibilidade que dá un premio deste tipo?

-Teño claro que o Premio Nacional é especialmente importante porque supuxo abrir unha fiestra a moitos lectores que ata o de agora se mantiñan alleos ao cómic. As cifras que acadaron anteriores premiados como Arrugas ou El arte de volar evidencian que chegaron a moita xente de fóra do público tradicional do cómic, porque só con ese ámbito é moi difícil acadar esas cifras. O Premio Nacional axuda moito a vencer os prexuízos e tópicos arredor do cómic.

-No seu caso tamén contan os mercados foráneos...

-Hai elementos alleos ás nosas virtudes e os nosos defectos como creadores e iso represéntao o mercado internacional, no que recoñezo, como dixo un amigo guionista, que me tocou a lotería cósmica [ri]. Cando consegues que a túa obra interese a públicos tan distintos xérase unha relación de fidelidade moi especial que funciona case como unha garantía de que ese público lector segue estando aí.