Se o crime se organiza, ¿por que non o fai o Estado? A pregunta faina no libro o personaxe arredor do que xiran as vidas de Brétema: o Mariscal. Para describilo, Rivas fala dun «Falstaff malévolo» ou ben dun Zeus, «xa que ten e a presenza omnipotente dun deus, pero non pode evitar enlearse cos asuntos dos humanos». O escritor concibira ao seu capo como un tipo «frío, implacable nos seus actos, e silandeiro», pero no proceso da escrita veuse sorprendido pola locuacidade dun personaxe que se revela a través do que di: mesmo concede entrevistas á prensa. O Mariscal encarna a metamorfose e integración dunha actividade criminal que xa non ten fronteiras, pero que se val dos «fíos históricos» como o anterior contrabando e un clima de deterioro moral: eis o exemplo da pesca con dinamita.
Despois da estrutura de «esfera armilar» sobre a que teceu a longa novela Os libros arden mal, Rivas fai avanzar Todo é silencio «a golpes de mar». Unha historia que narra dende a ficción e non o documentalismo á mantenta: «A literatura ten a capacidade do matiz e a ficción conta mellor algunhas cousas», defende o tamén xornalista. Precisamente dende o periodismo e nalgúns contos Rivas xa abordara o mundo dos narcos, pero non foi ata agora que cristalizou nunha «visión moi completa», un impulso que equipara ao andar de Charlot, movido a medias pola «casualidade e a causalidade». Todo é silencio preséntase o vindeiro xoves día 14, ás 19.30 horas, na librería Couceiro de Santiago.