Siete asociaciones ecologistas, contra los 3.000 camiones de arena de Langosteira para la playa de Sada

SADA

SGHN

Reclaman al Concello que se posicione y afirman que Costas les propuso balizar 30 metros para hacer un relleno, pero estiman que dañaría la zosfera

15 dic 2019 . Actualizado a las 18:09 h.

Siete asociaciones ecologistas de la comarca han suscrito un documento que han remitido a Demarcación de Costas en el que muestran su oposición a cualquier relleno de la playa de Sada y otro a la Secretaría de Estado de Medio Ambiente en el que exponen los motivos ecológicos para que se rechace cualquier proyecto en ese sentido. Además, desvelan que en los últimos meses fueron convocados por Costas para explicarles un nuevo proyecto para el arenal, tras quedar bloqueado el anterior. «No seu inicio preténdense instalar numerosos postes na praia para deslindar unha franxa de 30 metros medida dende o borde dos vellos recheos de area, co obxectivo de verificar a presenza de zostera nela e proceder logo a realizar recheos que poderían chegar a ser de entre 3.000 e 4.000 camións de area procedente do porto exterior de Langosteira, transportando cada un deles unha carga de 10 metros cúbicos», explica la Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN), que suscribe el escrito junto a la Asociación Cultural O Rabo do Galo, Asociación Ecoloxista Arco Iris, Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galicia (Adega), Asociación pola Defensa da Ría de Sada, Ecoloxistas en Acción y Grupo Naturalista Hábitat

«As entidades ecoloxistas veñen de tomar numerosas medicións na praia e verificaron a grave afección para o zosteral no caso de que chegara a reencherse con area esa banda de 30 metros», indican y puntualizan que esa propuesta, de llevarse a cabo, solo desplazaría el problema unos metros «pois os recheos elevarán o nivel do fondo facendo que os bañistas teñan que internarse aínda máis».

Las entidades remarcan la importancia del zosteral de Sada, que se puede ver en marea baja y que, puntualizan, que aunque aparentan algas, realmente son plantas con flores, que conforman un hábitat clave para la reproducción y alimentación de numerosas especies, tanto de peces como de aves.

«Non pode xustificarse un atentado ecolóxico de tal calibre simplemente porque algunhas persoas consideran molesto pisar o limo do fondo e lles desagrada a presenza de zostera entre os pés», indican y aseguran que la playa nunca será apta para el baño por su escaso desnivel y entienden que «a colocación destes postes pode crear a falsa expectativa de que vai reencherse de area toda esa franxa»,

Aseguran que no entienden la obcecación de hacer de nuevo lo que tildan de «recheos inútiles, cando hai unha magnífica praia a menos dun quilómetro de distancia, a de Gandarío, moi accesible, segura, con transporte público, e cunha calidade da auga moito mellor», e incluso un proyecto de piscinas en el paseo. Además, recuerdan que la playa de Sada ha estado contaminada en numerosas veces, según los datos que toma la Xunta.

Ante lo que consideran como nuevo intento por destruir un patrimonio natural de Sada, reclaman al gobierno local que se posicione y recuerdan que España firmó en su día el convenio Ospar, para proteger el medio marino y apuntan que «os recheos da praia de Sada é un destes casos, pois danaría irremisiblemente os seus zosterais».

El Concello pide que se apliquen las «cautelas ambientais necesarias»

Para el alcalde de Sada, Benito Portela, la posición de su grupo es clara, «estamos a favor da rexeneración da praia, pero coas cautelas ambientáis necesarias, e non facer ningún proxecto que poida danar o ecosistema porque precisamente en Sada sabemos moito de actuacións que propiciaron que o dano ambiental sexa moi complicado de resolver, como foi que a praia estea nesta situación, que é pola intervención humana, básicamente».

Portela explica que desde Costas les comunicaron que iban a estudiar dónde se asienta la zostera, para saber en que zonas se podría actuar. «En Sadamaioría dicimos si a un proxecto de rexeneracion da praia, pero coas cautelas ambientáis debidas para non provocar un dano que sexa irreversible no ecosistema».

El regidor considera que es necesario una declaración ambiental nueva. «Para nós rexeneración ambiental si, pero coas máxima cautelas medioambientais, non a calquera custe», puntualiza.

Portela di que lo que les propusieron fue realizar un estudio durante un año para saber si sería viable. «Sería un estudio antes de actuar e creo que hai marxe de facer unha actuación de menor impacto ambiental sen perxudicar a zostera», estima.