El fango ha reducido a menos de la mitad la zona de marisqueo de O Burgo en 40 años

Emiliano Mouzo A CORUÑA / LA VOZ

CULLEREDO

CESAR QUIAN

Los profesionales, que amenazan con cortar A Pasaxe si no se draga la ría, dicen que el área productiva era de 700.000 metros

02 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

El fango se ha adueñado durante los últimos años de la ría de O Burgo. Estos residuos dejaron bajo mínimos el área de producción de marisco del estuario. «No plan de explotación realizado no ano 1976 constaba que a extensión autorizada para faenar era de case 700.000 metros cadrados. E hai moitos anos collíase marisco máis arriba da ponte do Burgo», recuerda uno de los portavoces de los mariscadores a pie, Manuel Baldomir.

En la actualidad, los seis bancos marisqueros productivos, Canle Ría, Carniceiro, Maruxas Pequena, Maruxas Grande y Zona Sur y O Caínzo, «aos que hai que engadir o parque da Pasaxe e o parque Carniceiro», recientemente cedidos por la Xunta, «suman uns 259.000, é dicir 441.000 metros cadrados menos».

Pero además, la mayoría de estas zonas de explotación están muy deteriorados «pola acumulación de residuos», indicó Baldomir. La presencia de fango «non deixa que a ameixa e o berberecho prendan no fondo como é debido, e o pouco marisco que o consegue non chega a bo termo, xa que non pode respirar ou alimentarse», subrayó este profesional.

El banco que los análisis demuestran que tiene más bivalvos es O Caínzo. Pero tampoco es viable su explotación, según la mayoría de los mariscadores: «Si, é certo. As mostraxes amosan que nesa área hai ameixa xapónica, aínda que pouca fina, pero case é imposible traballar nel porque enfangamos, é moi difícil dar un paso para poder cambiar de zona», explicó Baldomir.

Escasas capturas

La reducción de la zona de extracción y la mala situación en que se encuentra la actual área de faena perjudican considerablemente el trabajo diario de los profesionales que faenan en el estuario de O Burgo.

De hecho, actualmente en los días que bajan al arenal «cada profesional está capturando unha media de dous quilos de ameixa fina ó día, e de babosa e xapónica un pouco máis. Non logramos sacar o tope establecido», manifestó Baldomir. Esta situación «non nos permite máis que sacar un xornal para poder pagar o seguro e pon en perigo a economía de máis de cen familias», subrayó el mariscador.

Y mientras tanto los profesionales continúan sin tener noticia desde el pasado mes de julio del proyecto de dragado de la ría, una actuación que cuenta con un presupuesto de 50 millones de euros, «e fundamental para a supervivencia da ría e de nós mesmos», indicó Santiago, otro mariscador.

Según este profesional el estudio de impacto medioambiental del dragado tenía que estar publicado el pasado octubre, «pero non foi así, e sen esta formalidades nin se licita a obra nin empezará este ano», subrayó.

Ante la falta de información del dragado, los mariscadores se reunieron para fijar una hoja de ruta. «O vindeiro mércores concentrarémonos diante da Delegación do Goberno, na praza de Orense», anunció Baldomir. Y si la Administración no atiende a sus solicitudes «teremos que volver á ponte da Pasaxe», amenazó el mariscador. «Non queremos prexudicar a ninguén, e si o facemos pedímoslle perdón con antelación, pero teñen que comprender que temos que loitar polo noso posto de traballo e polo futuro dos nosos fillos», dijo el mariscador.