A Coruña instalará 165 señales lumínicas para prevenir la siniestralidad en pasos de peatones
A CORUÑA CIUDAD
Dos de cada tres atropellos se producen en zonas reguladas, según datos del Ayuntamiento, que destinará 280.000 euros, financiados a cargos de fondos Next Generation
08 oct 2024 . Actualizado a las 19:39 h.El Ayuntamiento de A Coruña presentó este martes su nueva apuesta para mejorar la visibilidad en los pasos de peatones, unos de los puntos de mayor siniestralidad. «Imos instalar 165 novas sinais luminosas de dous tipos. 141 serán retroiluminarias, similares ás que xa están instaladas en diferentes lugares, e funcionarán con enerxía solar para dar máis visibilidade aos condutores. Tamén se colocarán 24 sinais nos báculos dos semáforos con catro luces led nas esquinas e dous proxectores, que iluminarán cara a calzada. Deste xeito mellorarase notablemente a visibilidade tanto do sinal como do propio paso», explicó la alcaldesa, Inés Rey.
La regidora añadió que estos nuevos paneles se instalarán por toda la ciudad. «Estarán repartidos por todos os barrios. A selección fíxose tendo en conta os datos de accidentes, as vías de máis velocidade, as de menor iluminación e as próximas a zonas sanitarias ou escolares», detalló Rey. Esta semana se realizará un estudio in situ de los 165 lugares en los que se colocarán. «A idea e que estean instaladas e en funcionamento a finais de ano», avanzó la alcaldesa.
Repartidos por toda la ciudad
Los Rosales, Monte Alto, Novo Mesoiro, Visma, Agra do Orzán, Pescadería, Sagrada Familia, Cuatro Caminos, Palavea, Pedralonga, Eirís, Monelos, Barrio de las Flores, Matogrande, Os Castros y O Ventorrillo son algunos de los barrios en los que se instalarán las retroiluminarias. Asimismo, los báculos en los semáforos se colocarán a lo largo de los diferentes pasos de peatones del paseo marítimo, además de en otros situados en la ronda de Outeiro, la Avenida de Arteixo, paseo de Ronda, avenida do Porto o la calle Manuel Murguía.
El presupuesto para la medida es de 280.000 euros, financiados con cargo a los fondos Next Generation. El gobierno local defiende que el objetivo es reducir los atropellos. De acuerdo con las estadísticas de la Policía Local, en el 2023 se produjeron 117, de los cuales 77 tuvieron lugar en pasos de peatones, 27 regulados por semáforo y otros 50 sin señalizar. La alcaldesa añadió además que los datos reflejan que el 66 % de los arrollamientos se producen en pasos de peatones, regulados y sin regular. «No último lustro a cifra anual rolda o cento de atropelos na cidade».
Descenso de víctimas
A pesar de los datos, la alcaldesa destacó que desde el 2022 este tipo de sucesos se saldaron sin muertos. «Ademais, a media de atropelos tamén baixou desde hai un decenio. Do 2014 ao 2018 situábase en 141 persoas feridas anuais nos pasos de peóns, mentres que entre o 2019 e o 2024 está en 102, o que supón un descenso do 28 %», manifestó Rey, que añadió: «Estamos satisfeitos cos resultados, pero queremos seguir reducindo as cifras. O plan Coruña 30 reduxo a velocidade, calmando o tráfico. Iso, xunto coa humanización das vías e a elevación dos pasos de peóns fixo que nos últimos 5 anos se reducise a sinistralidade, e seguimos traballando nesta liña».
Para elaborar este proyecto, el Ayuntamiento contó con Stop Accidentes. «Quero agradecerlles a súa labor de concienciación para reducir as imprudencias ao volante. Sempre que facemos un programa deste tipo consensuamos con eles, xa que teñen unha visión global da situación debido aos seus anos de traballo e teñen detectados os puntos nos que hai que actuar. A súa colaboración é imprescindible».