Dores Tembrás dará el pistoletazo de salida la Feira do Libro de A Coruña

La Voz A CORUÑA

A CORUÑA CIUDAD

Feira do Libro del 2022
Feira do Libro del 2022 Claudia Docabo

Más de un centenar de autores y 22 librerías estarán presentes en esta nueva edición que se celebrará entre el 1 y el 10 de agosto

27 jul 2023 . Actualizado a las 10:35 h.

Más de un centenar de autores, siete editoriales, 22 librerías (13 coruñesas y 9 llegadas desde otras ciudades) y 32 casetas formarán parte de la Fiera do Libro que entre el 1 y el 10 de agosto celebrará una nueva edición en los jardines de Méndez Núñez. La poeta Dores Tembrás será la encargada de dar el pregón con el que se da el pistoletazo de salida al evento que hará respirar literatura a la ciudad por los cuatro costados.  

La Federación de Librarías de Galicia programó una Feira do Libro que amplía la actividad y las propuestas de años anteriores, combinando firmas de libros, presentaciones, mesas redondas y actividades para toda la familia que se repartirán en dos carpas. 

La Feira do Libro estará abierta entre las 11.00 y las 14.00 y de 17.30 a 21.30 horas, momento en el que los visitantes —se espera una afluencia de entre 120.000 y 150.000 personas— podrán disfrutar de una gran oferta cultural y la posibilidad de charlar con su autores favoritos. Además, habrá un descuento del 10 % en los estands participantes.

Malestar entre los libreros por «a falta da apoio» del Ayuntamiento de A Coruña en la feria del libro

El evento comenzará el martes y desde la entidad organizadora lamentan que el gobierno local no haya firmado un convenio de colaboración con ellos y que solo invierta 15.000 euros

La Voz

El próximo martes arrancará una nueva edición de la feria del libro de A Coruña. «Con esta son xa 52 edicións, o que dá boa conta da grande tradición que esta feira ten no eido galego, e no resto de territorio español», señalan desde la Federación de Librarías de Galicia, entidad organizadora del evento, desde donde apuntan que llevan trabajando en la propuesta de un convenio con el Concello de A Coruña los últimos años para que «recoñeza a importancia que esta feira ten para a cidade, e para todo o tecido do libro en Galicia».

Desde la Federación lamentan que, «despois de infinidade de contactos e reunións, onde o Concello amosou o seu compromiso para avanzar na sua sinatura, a pasada semana comunicousenos que finalmente, o convenio non vai ser asinado, e que únicamente contamos co compromiso verbal de investir 15.000 euros, como cada ano ven destinando ao evento». En este sentido, señalan que la aportación es «evidentemente deficiente para a maior feira do libro de Galicia, un evento que cada ano reune a milleiros de visitantes de toda Galicia».

Desde la entidad organizadora muestran «o seu profundo malestar por esta decisión, que ademais se produce sin recibir ningunha explicación fundada por parte do Concello». Asimismo, destacan que para mejorar los eventos «precisamos dun apoio decidido por parte da Administración ao libro e á cultura do noso país». «A feira do libro de A Coruña recibe cada ano entre 120 e 150 mil visitantes ó longo dos 10 días de duración. Nos últimos anos vense facendo un importante esforzo por parte da organización para mellorar constantemente a oferta, cada ano o número de casetas, autores e eventos aumenta, e este 2023 non é excepción, con 32 casetas participantes. Con esta decisión do Concello de A Coruña, queda claro que esta non parece ser a sua prioridade».

La Federación de Librarías de Galicia, apunta a que hay «unha grande diferencia orzamentaria que existe entre a aportación a feira do libro, e as aportacións do Concello (en algún caso de varios centos de miles de euros) que reciben algúns outros eventos culturais, moitos de eles de índole completamente privada». Además, añaden que «A Coruña é unha cidade que conta cunha rede de bibliotecas públicas moi importante, e con maior número de usuarios en términos relativos. Dispón tamén dunha amplia rede de librerías con unha oferta variada e de calidade, o que a transforma nunha cidade literaria, en definitiva, unha cidade vencellada ó libro. Por iso, esiximos ao Concello que cumpra o seu compromiso de colaboración coa feira do libro de A Coruña e poña en marcha o convenio colaborador coa Federación de Librarías de Galicia a tales efectos».

«A Cultura non é algo accesorio. As persoas que dun ou outro xeito formamos parte dela esiximos da Administración que cumpra coa sua responsabilidade, que asuma as súas obrigas, e que entenda que este inmenso patrimonio é de todos, e que entre todos temos que preservalo e fomentalo», indican en un comunicado en el que invitan a todos los ciudadanos a acudir al evento. «Coma sempre, atoparemos centos de actividades para todos os públicos, unha programación diversa, equilibrada e de calidade, e vivir a experiencia de compartir momentos cas nosas escritoras e escritores preferidos, en definitiva vivir os libros».