Experiencias inmersivas en el mar de la Reserva coruñesa con gafas de 3D

A CORUÑA CIUDAD

13 grados

Vídeos en 360º muestran la riqueza y el patrimonio natural de la comarca

17 oct 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

La realidad sumergida en nuestra costa es una gran desconocida y para paliarlo desde la Reserva de Biosfera Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo se opta por tecnología 3D para mostrarla. Para ello encargó a 13 Grados, una cooperativa sin ánimo de lucro que coge su nombre de la temperatura más habitual del agua del fondo de las rías, llevar a cabo filmaciones del medio acuático en el área coruñesa.

Lo que se busca es ofrecer «experiencias inmersivas subacuáticas, que son experiencias audiovisuais en 360º, que nos somerxe en paisaxes subacuáticas. Conseguímolo con gafas de realidade virtual, ao poñelas entramos nesas imaxes envolventes para dar un paseo polo outro lado da superficie da auga, sempre acompañadas por unha audioguía que nos vai narrando o que estamos a ver», comenta Silvia Iglesias, buceadora y cofundadora de 13 Grados.

13 Grados

Para la Reserva han realizado tres experiencias, que permitirán recorrer el río Mandeo al otro lado de la superficie, la zona de marismas donde confluyen el mar y el río, y en el medio marino. Para esta última se opto por grabar en la ría, en la zona de Lorbé, donde se podrán visitar las bateas debajo del agua, que «son moi impresionantes», reconoce Iglesias. «Sorprendeunos notar no río a influencia do mar, coas propias mareas, e localizar especies que son quen de moverse nos dous medios. Pareceunos moi interesante que pese a dureza das condicións hai formas de vida que son quen de habitar», comenta sobre el trabajo realizado en la zona de marismas.

Las grabaciones se realizaron durante el verano y para ellas contaron con la ayuda de A-2Velas, una empresa náutica de la Reserva, que aportaban las embarcaciones. Tras realizar la selección de contenidos y las audioguías, en estos momentos se están tratando las imágenes, con la colaboración de la empresa ferrolana WTMode. Son creaciones de unos tres minutos de duración, que se entregarán a la Reserva cargadas en la memoria de unas gafas de 3D. Las empresas certificadas que lo deseen podrán contar con este recurso para añadir a sus actividades. «Por exemplo coas experiencias náuticas ademais da navegación e de coñecer a contorna, coas gafas poden ter a oportunidade de ver os fondos sobre os que se está a navegar», explica.

13 Grados

«A pesar de ter a sorte de vivir ao lado do mar segue a ser un gran descoñecido, sobre todo no seu aspecto máis ecolóxico, coa diversidade que ten e a importancia nas nosas vidas o medio mariño», remarca Iglesias, que puntualiza que «a través de aspectos como a gastronomía hai moitos animais que nos resultan familiares, pero descoñecemos moito que tipo de paisaxes temos aquí debaixo da auga», considera. Ella y su socia, Sara Carrasco, descubrieron al bucear en Galicia que «tiñamos unha serie de paisaxes incribles, moitísimas cores, unha riqueza tremenda que agardamos atopar en sitios moi lonxe, pero non hai que irse ata alá para ver imaxes moi especiais debaixo da auga». «Fomos as primeiras sorprendidas e co paso do tempo foi o que nos levou a crear esta cooperativa para dar a coñecer e facer un pouco de xustiza neste sentido, de darnos conta cos tesouros que temos ao noso carón, temos tiburóns, cabalos de mar, bosques submarinos...», remarca. De las experiencias para la Reserva, destaca como principal virtud la accesibilidad. «Algunhas zonas non son doadas, xa non pola posibilidade de acceder, senón por medos, por dificultades físicas ou psíquicas, pero a tecnoloxía permite acceder a ese medio e que sexa unha actividade factible para un abano de público moi amplo», remarca y cita como otra de las ventajas de la propuesta que «moi respectuosa co medio, moi pouco intrusiva, porque só precisa que nós baixemos a gravar».