La Xunta refuerza las líneas de bus A Coruña-Ferrol y reclama que se recupere más conexiones por tren

A CORUÑA CIUDAD

Protesta de afectados llevada a cabo en Ferrol.
Protesta de afectados llevada a cabo en Ferrol. CESAR TOIMIL

Anuncia que exigirá a la concesionaria del transporte por carretera soluciones inmediatas para atender el repunte de usuarios

21 oct 2021 . Actualizado a las 19:19 h.

El director xeral de Mobilidade, Ignacio Maestro, indicó este jueves la Xunta trabaja con la empresa concesionaria de las conexiones de bus entre A Coruña y Ferrol en una propuesta completa de mejora, que próximamente se presentará a los concellos. Así lo indicó en la comisión segunda del Parlamento, al mismo tiempo que remarcaba que se llevan a cabo un seguimiento de estos servicios, de los que destacó que «con expedicións directas por autoestrada e outras por estrada que se alternan cada media hora, con máis de 30 servizos por sentido». Precisó que gracias a ese seguimiento se detectó en septiembre un incremento de usuarios superior al esperada en algunas de las expediciones entre ambas ciudades, que vincularon al inicio del curso escolar y a la reincorporación presencial de trabajadores a su puesto de trabajo. «A estas circunstancias engadiuse o efecto chamada dos prezos dos bonos, que posibilitan viaxar de xeito ilimitado todo o mes por só 50 € e da tarxeta Xente Nova, coa que os menores de 21 anos viaxan gratis», precisó. En este sentido, cifró en un 16 % la subida de usuarios menores de 21 años que emplean Xente Nova en las áreas de A Coruña y Ferrol.

Maestro anunció que se tomarán de manera inmediata medidas ante este repunte de la demanda en los servicios directos y se exigirá a la concesionaria el refuerzo de esta línea. El director xeral de Mobilidade explicó que cinco expediciones en horas punta son las que concentran el mayor incremento de usuarios, las de primera hora de la mañana y de la tarde. «Para atender de xeito áxil esa demanda, engadíronse ás máis de 3.700 prazas que xa se viñan ofrecendo cada día, unha media de case 150 prazas adicionais cada xornada de luns a xoves, chegando a reforzar con ata 337 prazas máis os venres, cando coinciden os desprazamentos de ida e volta diarios e os traslados da fin de semana ou as pontes festivas, como a do pasado 12 de outubro», señaló, pero precisó ya que el aumento de la demanda sigue siendo importante a primera hora de la tarde en los trayectos de Ferrol a A Coruña «séguese traballando para evitar calquera contratempo aos usuarios».

Indicó que desde mediados de septiembre cerca de 13.000 personas viajaron cada semana en las líneas que conectan A Coruña y Ferrol, que ofrecen más de 22.000 plazas a la semana, con una ocupación media de los autobuses del 55 %, precisó.

Maestro también reclamó, en su intervención, que se recuperen los servicios ferroviarios en esa conexión, remarcando que «a día de hoxe Renfe só recuperou 3 dos 6 trens desa liña e ningún dos 2 trens diarios que unían Ferrol e Betanzos».

Críticas del BNG

Por su parte, BNG se atribuyó trasladar al Parlamento gallego «o empeoramento do servizo de comunicación intercomarcal de autobuses que, dende a adxudicación dos novos contratos de transporte da Xunta, sofre a comarca das Mariñas e as conexións coa Coruña e Ferrol e que leva meses provocando as queixas das persoas usuarias, mesmo organizadas nunha plataforma de afectadas, sen que, polo momento, fosen escoitadas as súas demandas».

El diputado nacionalista Paulo Ríos reclamó al Goberno gallego que «interveña para que a concesionaria, a UTE Hércules Norte, cumpra as condicións do contrato e rectifique a redución de frecuencias, horarios e paradas na comarca das Mariñas e nas súas conexións con ámbalas dúas cidades». A su entender, el cambio de concesionaria derivó en un empeoramiento del servicio. «Antes desta nova concesión, prestábase especial atención ás persoas traballadoras e estudantes con liñas que permitían o desprazamento directo nas primeiras horas da xornada para acudir aos seus lugares de traballo e aos campus universitarios, un servizo que foi suprimido, unificando liñas, nas condicións da nova licitación que, ademais, por riba non se están cumprindo, con recortes tanto nas frecuencias, como nos horarios e nas paradas».

Consecuencia de esto, explicó que hay personas que quedar fuera de los buses o llegan con un retraso considerable a destino, «tanto pola redución de frecuencias e horarios, como polo alongamento dos tempos de cada traxecto, ao ter que facer máis paradas polos recortes nas rutas que antes eran directas» y comentó que, a veces, la compañía recurre a buses que no admiten el empleo de bonos descuento.

«O que estamos pedindo é, primeiro, que se cumpran as condicións da actual concesión e se rectifiquen os horarios e as frecuencias recortadas e, en segundo lugar, que se reforce o servizo segundo a súa alta demanda», indicó Ríos, que recordó que debido a ello se han producido movilizaciones de usuarios e incluso mociones en algunos concellos.

«Pagar taxis ás e aos afectados é un parche, non unha solución», dijo, al mismo tiempo que alertó de que «a concesionaria tamén incumpre as súas obrigas, sen que o Executivo galego tampouco interveña, en materia laboral, dado que ten estipulado que o o 100% do emprego sexa indefinido cando, en moitos casos, está utilizando contratos a través de ETT».«Esperamos que na reunión que ten prevista a Xunta o próximo día 25 coas partes afectadas, faciliten respostas sobre o que está acontecendo, pero, sobre todo, solucións», pidió.