La Diputación de A Coruña afirma que la Xunta «falta á verdade» al decir que apoyó en solitario a la hostelería

La Voz A CORUÑA

A CORUÑA CIUDAD

Terraza vacia en A Coruña durante la pandemia del coronavirus.
Terraza vacia en A Coruña durante la pandemia del coronavirus. MARCOS MÍGUEZ

El ente provincial destaca el trabajo de las Administraciones locales coruñesas

14 ene 2021 . Actualizado a las 17:23 h.

La Diputación de A Coruña considera que la Xunta «falta á verdade» al sostener que apoyó en solitario a la hostelería y considera que los planes de ayudas de la Administración autonómica «chegaron tarde, cando as entidades locais xa tiñan activados plans de axudas por importe de varios millóns de euros para os sectores máis afectados polas consecuencias da pandemia».

En el caso concreto del ente provincial, asegura que en el 2020 hizo un «esforzo económico sen precedentes» para poner en marcha, en colaboración con los ayuntamientos, subvenciones por 15,5 millones de euros, de los que tres millones se destinan a «complementar os plans de apoio á hostelería e comercio das grandes cidades». En total, afirman desde la Diputación, las Administraciones locales de la provincia «puxeron preto de 28 millóns de euros en axudas e foron as primeiras en reaccionar á crise económica que a covid-19 supón para as pequenas empresas e autónomos».

Colaboración

Desde el inicio de la pandemia, el presidente de la Diputación, Valentín González Formoso, «vén reclamando colaboración e coordinación das liñas de axudas das diferentes Administracións para a reactivación económica co obxectivo de que sexan máis efectivas e cheguen a todos os que as necesitan». Un llamamiento que el presidente del ente provincial «expresou en reiteradas ocasións e do que a Xunta sempre fixo caso omiso».

Este miércoles, tras mantener una reunión con los hosteleros, el vicepresidente de la Xunta, Alfonso Rueda, anunció la creación de un fondo de cooperación en el que se estipulaba porcentajes concretas de participación de las diputaciones y los concellos sin, explican desde la entidad coruñesa, «reunirse nin consultalo previamente coas entidades locais, que xa están desenvolvendo os seus propios plans de axuda».

La Diputación considera que «boa parte dos retrasos no cobro das axudas vén dado precisamente porque a Xunta non asumiu as súas competencias e non liderou a necesaria coordinación de todas as Administracións galegas, o que ocasionaou que cada concello puxera en marcha liñas diferentes».